/
۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۹

هند در قراردادهای واردات نفت از عربستان بازنگری می‌کند

دهلی‌نو از برنامه خود برای بازنگری در قراردادهای ناعادلانه واردات نفت از عربستان خبرداد.
کد خبر : ۳۶۲۵۳
به گزارش نبض نفت به نقل از پایگاه خبری اویل پرایس، یک مقام رسمی هند روز جمعه (۱۳ فروردین‌ماه) اعلام کرد که این کشور به تلاش‌های خود برای کاهش وابستگی این کشور به سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) ادامه می‌دهد و برای رسیدن به این هدف از پالایشگران دولتی خواسته است در قراردادهای خرید نفت از عربستان - که به ضرر خریدار است - بازنگری کنند.

هند که بیش از ۸۰ درصد نفت مورد نیازش را وارد می‌کند و ۶۰ درصد از مجموع  واردات نفت این کشور از خاورمیانه است، از محدودیت عرضه نفت ائتلاف اوپک و متحدانش (اوپک پلاس) از ابتدای امسال ناخشنود بوده و از قیمت بالای نفت که سبب افزایش هزینه واردات و تورم این کشور شده، ناراضی بوده است.

این کشور ماه گذشته ناخشنودی خود از تصمیم اوپک پلاس برای ثابت نگه داشتن تولید آوریل نسبت به مارس را ابراز و اعلام کرد این ائتلاف با کاهش تولید مصنوعی خود قیمت‌ها را بالا نگه داشته است.

در حالی که اوپک پلاس روز پنجشنبه (۱۲ فروردین‌ماه) تصمیم گرفت تا سه ماه آینده به‌تدریج بیش از یک میلیون بشکه در روز تولید جمعی خود را افزایش دهد، هند همچنان از قراردادهایش با خاورمیانه ناراضی است.

این مقام هندی به خبرگزاری پرس تراست ایندیا گفت: در حالی که خریداران از نظر حقوقی ملزم به دریافت مقادیر یادشده در قرارداد هستند، عربستان و دیگر تولیدکنندگان گزینه کاهش عرضه در صورت تصمیم اوپک برای محدود نگه داشتن مصنوعی تولید و تقویت قیمت‌ها را دارند. چرا باید مصرف کنندگان هزینه تصمیم‌های اوپک را بپردازند؟

وی اظهار کرد: بندهای قراردادی تولیدکنندگان اوپک برای فروش نفت به هند اغلب به ضرر خریدار است.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر