/
۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۳

پیاده‌سازی شبیه‌ساز آموزشی برخط کنترل فوران در ملی حفاری

شرکت ملی حفاری ایران از اجرایی شدن پروژه پژوهشی «تهیه و تدوین دانش فنی، فناوری طراحی و پیاده‌سازی شبیه‌ساز آموزشی برخط کنترل فوران» خبر داد.
کد خبر : ۳۶۳۲۸
به گزارش نبض نفت به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، مهدی عرشیان، مدیر پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت این شرکت گفت: این پروژه با همکاری اداره آموزش و تجهیز نیروی انسانی مدیریت منابع انسانی تعریف شده و مراحل مختلف تصویب آن بر اساس نظام‌نامه پژوهش، فناوری و تجاری‌سازی وزارت نفت انجام شده و در مرحله امضای قرارداد است.

وی افزود: این پروژه در ادامه پروژه پژوهشی موفق تهیه و تدوین دانش فنی و ساخت سیستم شبیه‌سازی کنترل فوران تعریف شد و تاکنون دوره‌های آموزشی متعددی با بهره‌گیری از این فناوری برگزار شده است و شرکت‌های متعددی در کشور تقاضای خرید این فناوری را داشته‌اند.

مدیر پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران درباره ضرورت تحقق این پروژه، اظهار کرد: با توجه به شرایط کنونی کرونایی و لزوم توجه و رعایت نکات و مقررات بهداشتی، امکان برگزاری کلاس‌های آموزشی و استفاده از شبیه‌ساز کنترل فوران چاه‌های نفت و گاز میسر نبود و پیاده‌سازی سیستم شبیه‌ساز برخط در دستور کار قرار گرفت.

عرشیان گفت: استاندارد دوره آموزشی برخط کنترل فوران به‌تازگی ازسوی IWCF تدوین و منتشر شده است و رویکرد شرکت ملی حفاری ایران حرکت به سمت استانداردهای روزآمد صنعت حفاری و مرز دانش در این زمینه است، همچنین با توجه به شرایط کاری اقماری کارکنان عملیاتی، سمیلاتور برخط می‌تواند حتی در زمان برطرف شدن مشکلات ناشی از بیماری کرونا، تسهیل‌گر برگزاری این دوره آموزشی باشد و با توجه به تقاضاهای دانشگاه‌ها و مؤسسه‌های آموزشی کشور برای برگزاری این دوره‌ها، از این راه می‌توان به‌صورت مجازی کلاس‌ها را برگزار و برای شرکت درآمدزایی ایجاد کرد.

مدیر پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران اظهار کرد: این پروژه همسو با اجرای تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه میان شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری کشور، شرکت ملی حفاری ایران و دانشگاه شهید چمران اهواز به‌عنوان مجری طرح اجرا می‌شود.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر