/
۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۲
روسیه:

همه‌گیری ویروس کرونا همچنان تا ۲۰۲۴ بر تقاضای نفت تأثیر می‌گذارد

روسیه پیش‌بینی می‌کند تقاضای جهانی نفت تا ۲۰۲۳ یا ۲۰۲۴ همچنان تحت تاثیر بحران کرونا باشد.
کد خبر : ۳۶۳۹۶
به گزارش نبض نفت به نقل از اویل پرایس، طبق پیش‌نویس یکی از اسناد دولت روسیه، همه‌گیری ویروس کرونا تا 2024 بر تقاضای جهانی نفت تأثیر می‌گذارد و طرح‌های کاهش تولید کربن در اقتصادهای بزرگ اروپا تهدید جدیدی برای صنعت نفت روسیه خواهد بود.

سند دورنمای صنعت نفت روسیه تا 2035 نشان می‌دهد تقاضای جهانی نفت تا 2023 یا 2024 همچنان تحت تاثیر بحران کرونا خواهد بود.

 انتظار می‌رود تقاضای جهانی نفت در سال جاری میلادی 5.9 میلیون بشکه در روز افزایش یابد. تقاضای نفت در سال گذشته میلادی طبق تخمین‌های اوپک در گزارش ماهانه این گروه از بازار نفت در ماه مارس برابر با 90.4 میلیون بشکه در روز بود. کمیته مشترک وزارتی نظارت بر قرارداد کاهش تولید اوپک ‌پلاس قبل از نشست هفته گذشته این ائتلاف در بهترین سناریو پیش‌بینی کرده بود رشد تقاضا در 2021 برابر با 5.6 میلیون بشکه در روز باشد یعنی 3 هزار بشکه در روز کمتر از پیش‌بینی اوپک.

 الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه هم رشد تقاضا در سال جاری میلادی را حدود 5.6 میلیون بشکه در روز می‌داند.

 وی در نشست اوپک‌پلاس در هفته گذشته گفت بی‌ثباتی‌های بسیاری در بازار جهانی نفت مخصوصاً در اروپا وجود دارد و بازار نفت هنوز هم با دو میلیون بشکه در روز کمبود مواجه است.

 صنعت نفت روسیه علاوه بر بحران کرونا تحت تاثیر تمایل بسیاری از اقتصادهای پیشرفته از جمله در اروپا به انرژی‌های کم کربن قرار دارد. اروپا یک بازار صادرات کلیدی برای نفت روسیه است.

 طرح بسیاری پایتخت‌های اروپایی از جمله رم و پاریس برای محدود کردن خودروهای دیزل سوز بر تقاضای نفت و محصولات نفتی روسیه در اوایل 2024 تاثیر خواهد گذاشت.

 روسیه  اخیراً پیش‌بینی خود از تولید داخلی نفت، گاز و زغال سنگ را برای 2021 و 2022 پایین آورده است. پیش بینی این کشور از تولید نفت در 2023 و 2024 طبق برنامه توسعه انرژی روسیه تغییری نکرده است.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر