/
۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۳

قیمت جهانی نفت در بیست و یکمین روز فروردین

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات هفته ای که گذشت با ۱۶ سنت معادل ۰.۳ درصد کاهش به ۶۳ دلار و ۴ سنت رسید.
کد خبر : ۳۶۳۹۸
به گزارش نبض نفت به نقل از رویترز، در حالی که عرضه نفت تولیدکنندگان بزرگ در حال افزایش است و نگرانی ها در مورد تاثیر بحران کرونا بر تقاضای انرژی همچنان ادامه دارد، قیمت نفت در معاملات روز جمعه شاهد کاهش بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات روز جمعه با 16 سنت معادل 0.3 درصد کاهش به 63 دلار و 4 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا برای تحویل در ماه می هم در پایان معاملات دیروز با 22 سنت کاهش به 59 دلار و 38 سنت رسید.

قیمت هر دو شاخص نفتی در این هفته شاهد کاهش 2 تا 3 درصدی بود اما همچنان فاصله زیادی با رقم پایین 60 دلار و 47 سنتی که دو هفته قبل تجربه شده بود داشت.

عمده فشار کاهشی وارد شده بر بازار ناشی از تصمیم گروه اوپک پلاس مبنی بر افزایش 2 میلیون بشکه ای تولید بین ماه های می و جولای بوده است.

جیم ریترزبوش تحلیلگر بازار نفت در ایلینویز گفت: «چشم انداز مثبت تقاضا در بازار تا حد زیادی خنثی شده زیرا معامله گران نگران افزایش حدودا 2 میلیون بشکه ای تولید نفت اوپک پلاس تا پایان ماه جولای هستند

در همین حال، موسسه بیکر هاگز اعلام کرد، شرکت های حفاری آمریکایی تعداد سکوهای حفاری نفتی خود را در هفته اخیر بدون تغییر حفظ کردند. تحلیلگران انتظار دارند برای حفظ تولید در سطح فعلی سکوهای بیشتری لازم خواهد بود.

برقراری مجدد مقررات قرنطینه در بخش هایی از جهان و مشکلات به وجود آمده در برنامه های واکسیناسیون کشورها می تواند رشد تقاضای انرژی در ماه های آتی را با مشکل مواجه سازد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر