/
۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۹

توسعه صندوق‌های پژوهش و فناوری به ارتقای دانش‌بنیان‌ها کمک می‌کند

نبض نفت _ رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی بر ضرورت توسعه صندوق‌های پژوهش و فناوری در مسیر ارتقای شرکت‌های دانش‌بنیان‌ تأکید کرد و خواستار تبدیل تفاهم‌نامه‌های نفتی امضاشده این صندوق به قرارداد شد.
کد خبر : ۳۶۴۷۰
به گزارش نبض نفت؛ علی وحدت امروز (دوشنبه، ۲۳ فروردین‌ماه) در آیین گشایش صندوق پژوهش و فناوری صنعت نفت، عنوان کرد: اکنون وضع شرکت‌های دانش‌بنیان به‌گونه‌ای تغییر کرده که اصلاً قابل مقایسه با سال‌های قبل نیست. به همت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارتخانه‌های علوم و تحقیقات، بهداشت و درمان و ارتباطات و فناوری اطلاعات، مراکز رشد و نوآوری در بخش‌های مختلف کشور تأسیس شد که ماحصل این مراکز، شرکت‌های دانش‌بنیان است.

وی افزود: قانون شرکت‌های دانش‌بنیان سال ۸۹ در مجلس تصویب و در سال ۹۲ اجرایی شد و امروز تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان از ۵۵ مورد در ابتدای دولت، به ۵ هزار ۸۰۰ شرکت تبدیل شده است که از رشد و بالندگی خیره‌کننده این دسته از شرکت‌ها در کشور حکایت دارد.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه یک زیست‌بوم نوآوری در کشور شکل گرفته که در دنیا بی‌نظیر است، تصریح کرد: برای توسعه هر نوع کسب‌وکاری، تأمین مالی حرف نخست را می‌زند که صندوق نوآوری و شکوفایی به‌عنوان متولی این موضوع تلاش می‌کند این اجزا به‌درستی به‌وجود آید.

وحدت افزود: بیش از هشت بانک با سرمایه‌ای بالغ بر ۵ هزار میلیارد تومان برای تأمین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان به ما کمک می‌کنند.

وی از بازار سرمایه به‌عنوان ابزاری برای تأمین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان یاد کرد و با بیان اینکه صندوق نوآوری و شکوفایی همه تلاش خود را برای حضور در این بازار به‌کار برده است، گفت: هم‌اکنون ظرفیت‌های زیادی در بورس ایجاد شده است، از جمله بحث اوراق نوآور برای تأمین مالی پروژه‌های بالای ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیارد تومان که بورس تصویب کرده است و اجرایی می‌شود.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه تاکنون ۱۲ هزار میلیارد تومان خدمات مالی به شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه شده است، خطاب به وزیر نفت گفت: در بهمن‌ماه سال ۹۸، حدود ۴ هزار میلیارد تومان تفاهم‌نامه با شرکت‌های دانش‌بنیان صنعت نفت امضا شد که براساس این تفاهم‌نامه‌ها بخشی از هزینه‌ها منوط به تبدیل تفاهم‌نامه به قرارداد است، اما تاکنون این تفاهم‌نامه‌ها به قرارداد منتهی نشده، از این رو  درخواست دارم دستور پیگیری داده شود تا شرکت‌های طرف تعهد صندوق نوآوری و شکوفایی گزارش و دلایل لازم مبنی بر تبدیل نشدن تفاهم‌نامه به قرارداد را ارائه کنند.


منبع ایسنا
مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر