/
۲۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۷
سخنگوی صنعت برق مطرح کرد

تلاش برای مانع زدایی و پشتیبانی از مراکز مجاز استخراج رمز ارز‌ها

رجبی مشهدی گفت: وزارت نیرو به دنبال هدایت مراکز استخراج رمزارز‌ها به مناطق اولویت دار و تشکیل مزارع بزرگ استخراج در کشور است.
کد خبر : ۳۶۵۶۴
به گزارش نبض نفت به نقل از توانیر، مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق از تلاش برای تحقق اهداف شعار امسال خبرداد و تصریح کرد: در این خصوص مراکز استخراج رمزارز نیز مانند سایر مشترکان که باید موانع پیش روی آن‌ها برداشته شود، مورد حمایت قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: علاوه بر گشایش‌هایی که در مصوبه جدید برای صنعت استخراج رمزارز‌ها لحاظ شده است، وزارت نیرو به دنبال این است که مناطق اولویت دار با ظرفیت‌های خالی را نیز مشخص کند که در آن‌ها به دلیل سرمایه گذاری‌های صورت پذیرفته محدودیت‌های تامین برق بسیار کمتر از سایر مناطق باشد.

رجبی مشهدی افزود: با هدایت مراکز استخراج رمزارز‌ها به مناطق اولویت دار و تشکیل مزارع بزرگ استخراج در کشور، اولا امکان استفاده از تخفیف ولتاژ اتصال تا سقف ۲۰ درصد و تخفیف اتصال به استخر‌های داخلی (۱۵ درصد) وجود خواهد داشت. دوما، خرده ماینر‌ها یا افرادی که تمایل دارند سرمایه‌های خرد خود را در صنعت استحراج رمزارز‌ها سرمایه گذاری کنند امکان استفاده از خدمات هتلینگ و میزبانی خرده ماینر‌ها توسط این مزارع بزرگ را خواهند داشت.

رجبی مشهدی افزود: با تعامل با وزارت صمت امکان تسهیل در ارائه مجوز‌های لازم به مزارع استخراج رمزارز‌ها در این مناطق فراهم شود و شاهد رونق هرچه بیشتر این صنعت در کشور باشیم.
مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر