/
۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۳

سینوک و شل واحدهای جدید پتروشیمی در چین راه‌اندازی کردند

شرکت سینوک چین و شرکت پتروشیمی شل در یک مجتمع پتروشیمی که سرمایه‌گذاری مشترک دو طرف است، واحدهای جدید راه‌اندازی کردند.
کد خبر : ۳۶۶۴۱
به گزارش نبض نفت و به نقل از پایگاه خبری آی‌سی‌آی‌اس، شرکت پتروشیمی مشترک سینوک و شل (CSPC) اعلام کرد که واحدهای جدید مونومر استایرن/ اکسید پروپیلن (SMPO) و پلی‌ال‌ها را در مجموعه خود در هویژو چین راه اندازی کرده‌اند.

این شرکت در بیانیه‌ای آورده است که واحد جدید مونومر استایرن/ اکسید پروپیلن در مجتمع متعلق به این سرمایه‌گذاری مشترک حداکثر سالانه 630 هزار تن مونومر استایرن و 300 هزار تن اکسید پروپیلن تولید می‌کند، در حالی که سه واحد جدید دیگر اکسید پروپیلن را به سالانه 600 هزار تن پلی‌ال تبدیل می‌کنند.

واحد جدید مونومر استایرن/ اکسید پروپیلن دومین طرح در نوع خود است که در این مجموعه ساخته شده است و از فناوری فرآیند شرکت انگلیسی-هلندی شل استفاده می‌کند.

براساس پایگاه داده تقاضا و عرضه آی‌سی‌آی‌اس ، واحد شماره یک مونومر استایرن/ اکسید پروپیلن سالانه 70 هزار تن مونومر استایرن و 32 هزار تن اکسید پروپیلن تولید می‌کند.

شرکت پتروشیمی مشترک سینوک و شل اعلام کرد: راه‌اندازی واحدهای جدید توسعه موفقیت آمیز مرحله دوم این مجموعه را تکمیل می‌کند و این طرح‌ها ادامه راه‌اندازی دومین واحد کراکر اتیلن در سال 2018 است.

اکنون این مجموعه حداکثر 6 میلیون تن مواد شیمیایی متوسط و کارآمد از جمله پلی‌اتیلن، اتیلن گلیکول، پلی اتیلن (PE) و پلی‌پروپیلن (PP) برای مشتریان فراهم می‌کند.

شرکت پتروشیمی مشترک سینوک و شل در حال برنامه ریزی برای مرحله سوم توسعه در سایت هویژو است، سینوک و شل و استان هویژو پیش‌تر در ماه مه سال گذشته میلادی توافقنامه همکاری راهبردی امضا کردند.

در این بخش آمده است: مرحله سوم شامل ساخت سومین واحد کراکر اتیلن و به‌کارگیری فناوری پیشرفته گروه شل برای الفین‌های آلفا خطی برای نخستین بار در آسیاست.

سینوک و شل همچنین سال گذشته میلادی تفاهم‌نامه‌ای را برای ساخت واحد تولید پلی‌کربنات در مقیاس تجاری در محل، با استفاده از فناوری فرآیند کربنات دیفنیل شرکت شل اعلام کردند.


مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر