/
۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰

الزام نصب سیپاد روی خودروهای جدید ناوگان درون‌شهری سیستان و بلوچستان

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان از الزامی بودن نصب تجهیزات سیپاد (سوخت براساس پیمایش) روی ناوگان جدید حمل‌ونقل درون شهری این استان خبرداد و گفت: جایگزینی خودرو جدید نفت‌گازسوز در این ناوگان، منوط به نصب سامانه سیپاد است.
کد خبر : ۳۶۶۸۲
به گزارش نبض نفت به نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان، ابراهیم پوریزدانی، استفاده از سامانه سیپاد در ناوگان حمل‌ونقل شهری را که طرحی ملی با هدف هوشمندسازی ناوگان و مدیریت مصرف سوخت است از جمله طرح‌های مهم و ضروری برای کنترل ناوگان نفت‌گازسوز درون‌شهری استان برشمرد و گفت: این طرح هم‌اکنون در استان سیستان و بلوچستان و سایر استان‌های کشور در حال اجراست و با اجرای مصوبه‌ای که در این کارگروه به تصویب رسید، استفاده از این سامانه برای خودروهایی که از این پس وارد ناوگان حمل‌ونقل شهری استان شوند، الزامی خواهد بود.

وی افزود: با توجه به افزایش غیرمنطقی خودروهای نفت‌گازسوز ناوگان حمل‌ونقل درون‌شهری استان در سال‌های اخیر، براساس مصوبات استانی امکان افزایش ناوگان وجود ندارد، اما کارگروه موافقت خود را در زمینه جایگزینی خودروهای جدید در چارچوب مقرراتی که کارگروه مشخص کند، اعلام کرد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان مواردی از جمله کدینگ کارت سوخت، موافقت اصولی جایگاه‌های سی‌ان‌جی، گازرسانی شهر زاهدان و ناوگان حمل‌ونقل درون‌شهری را از مهم‌ترین موضوعات مطرح‌شده در نشست کارگروه پیشگیری و مقابله با عرضه خارج از شبکه فرآورده‌های نفتی استان برشمرد.

بر پایه این گزارش، سامانه سیپاد، از جمله طرح‌های ملی با هدف تخصیص سوخت به ناوگان دیزل درون‌شهری بر مبنای پیمایش است که با استفاده از تجهیزاتی که روی خودروها نصب می‌شود، امکان راهبری و هوشمندسازی خودرو و نظارت هوشمند بر فعالیت‌های ناوگان حمل‌ونقل را فراهم می‌کند.

در نشست کارگروه پیشگیری و مقابله با عرضه خارج از شبکه فرآورده‌های نفتی با حضور اعضا در منطقه زاهدان، بر لزوم اجرای اقدام‌های پیشگیرانه توزیع خارج از شبکه سوخت و پایش مصرف‌کنندگان فرآورده‌های نفتی تأکید شد.


مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر