/
۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۶

تعیین بودجه 60 هزار میلیارد ریالی برای تولید محصولات تحریمی پتروشیمی

200مجموعه مشارکت کردند تا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در مسیر بومی‌سازی محصولات گلوگاهی و تحریمی صنعت پتروشیمی گام‌ بردارد.
کد خبر : ۳۶۸۱۸
به گزارش نبض نفت؛ یکی از راه‌های اثرگذار در توسعه فناورانه کشور در روزهای سخت اقتصادی و اعمال تحریم‌ها، استفاده از ظرفیت داخلی و دانشی جوانان و متخصصان کشور است. کسانی‌که توان کافی برای کمک به ایران در گذر از این روزها و رساندن کشور به قله‌های پیشرفت و توسعه یافتگی را دارند. یکی از نقاط کلیدی و حساس کشور که نیاز به استفاده از این توان تخصصی دارد، صنایع کشور است. صنایعی که طی سال‌های اخیر با کمک همین دانش بومی، مسیر نوینی را برای توسعه علمی و فناورانه خود یافته‌اند.

اما شاید برگزاری رویدادهای فناورانه یکی از بهترین و موثرترین راه‌ها برای تسهیل مسیر ورود دانش، تحصص و فناوری به صنایع باشد. بر همین اساس نیز صنعت پتروشیمی دو سالی است میزبان «رویداد هدفمند حمایت از ساخت داخل» است. رویدادی که با مشارکت ستاد توسعه فناوری‌های حوزه آب و انرژی و با  همکاری سازمان منطقه آزاد کیش، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران و بانک صادرات ایران برگزار می شود و فرصتی مناسب برای اثبات نقش دانش، خلاقیت و تخصص شرکت‌های دانش‌بنیان به کشور است.

دومین دوره این رویداد که 27 بهمن ماه‌ سال 99 برگزار شد منجر به جذب و مشارکت بیش از 200 شرکت دانش‌بنیان و غیر دانش‌بنیان، اعم از سازندگان و تامین‌کنندگان کالاها و خدمات شد. در این رویداد 70 تفاهم‌نامه همکاری به امضا رسید تا تولید و بومی سازی کالاها و خدمات گلوگاهی و مبتنی بر تحریم‌ها در کشور شتاب گیرد.

این تفاهم‌نامه‌ها بیش از 60 هزار میلیارد ریال ارزش افزوده برای کشور به همراه داشته است. آمارها گواهی می دهد که تعداد تفاهم نامه‌ها با دانش‌بنیان‌ها نسبت به سال گذشته، 3 برابر، ارزش قراردادهای منعقد شده 8 برابر و تعداد شرکت های حاضر 3 برابر رشد داشته است.


منبع ایرنا
مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر