/
۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۹

نماینده مجلس: رفتار مدیران ما فراری‌دهنده سرمایه‌گذاری و دوری کننده از پیشرفت در صنعت نفت و پتروشیمی است

کد خبر : ۳۷۰۱۱
به گزارش نبض نفت؛ فریدون حسنوند عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با اقتصادانرژی گفت: در حال حاضر، رفتار مدیران ما فراری‌دهنده سرمایه گذاری و دوی کننده از پیشرفت است. در مجلس تلاش کردیم برخی قوانین را تصویب کرده‌ایم که امکان سرمایه‌گذاری را در استان خوزستان با حضور بخش خصوصی فراهم کند، از جمله پروژه پتروشیمی کیمیا در اندیمشک که با حضور بخش خصوصی و چینی‌ها انجام میشود و امیدواریم بتوانیم با کمک و سرمایه گذاری بیشتر مسیر پیشرفت را هموار تر سازیم .

وی افزود؛ امروز بیشترین فشار، فشار تحریم نفت و تلاش دشمن برای بستن راه های درآمد های نفتی کشور است. بارها عرض کرده ام ما با تیم فعلی و مدیریتی مجموعه نفتی کشور و آقای زنگنه مشکل و اختلاف نظر های بسیاری داریم اما عقل حکم میکند فعلا در نگاه مردم اتحاد و دوستی را حفظ کنیم ولی در جلسات خصوصی بدون تعارف حرف و انتقادمان را مطرح میکنیم چون در وهله اول پیشرفت این صنعت برایمان مهم تر از همه چیز است .

این نماینده مجلس بیان داشت؛ وضعیت فعلی صنعت خوب هست اما ایده آل نیست، نفتمان می فروشیم اما باید دنبال خریدار هم بگردیم و به خریداران قدیمی دل نبندیم . تا پایان دوره ریاست ترامپ کاهش فروش نفت طبیعی بود، ترامپ می‌خواست فروش نفت ما را به صفر برساند، ولی در همین شرایط گاهی روزی بیش از یک میلیون بشکه نفت نیز فروخته شد.

حسنوند عضو کمیسیون انرژی مجلس در پایان گفت؛ شرایط حساسی در انتظار کشور هست و آینده کشور به زودی مشخص خواهد شد نباید به دام ایجاد اختلاف و نفاق دشمنان افتاد و باید با تاکید بر منافع ملی راه توسعه پایدار کشور را با شتاب بیشتر فارغ از تفاوت‌ها و گرایشات سیاسی پیش برد، قطعا میتوانیم با همدلی و استفاده از نیروهای متخصص و تحصیل کرده داخلی صنعت نفت کشور را درخشان و ممتاز گرداند .

منبع ایسنا


مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر