/
۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۸

مشکلات فرزندان شهدا در وزارت نفت

یکی از کارکنان شرکت ملی گاز ایران در استان مازندران با ارسال متنی به پایگاه خبری نبض از برخی مشکلات و معضلاتی سخن گفته که بیشتر فرزندان شهدا آن را تجربه کرده‌اند.
کد خبر : ۳۷۱۹۶
مشکلات فرزندان شهدا در وزارت نفت
به گزارش نبض نفت یکی از کارکنان شرکت ملی گاز ایران در استان مازندران با ارسال متنی به این رسانه تبدیل وضعیت نیروهای باسابقه بیشتر از 10 سال که دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و دکترا هستند را یکی از خواسته‌های خود بیان کرده و از مسئولان خواسته است توجه بیشتری به مشکلات فرزندان شهدا داشته باشند.

وی در بخشی از متن ارسالی به مشکلات فرزندان شهدا اشاره کرده که مورد بی‌مهری قرار می‌گیرند.

متن ارسالی این مخاطب به شرح زیر است:

همانگونه که مستحضر هستید در اذعان عمومی نسبت به فرزندان شهید ذهنیت زیاد خوبی وجود ندارد. متاسفانه این گونه وانمود می‌شود که انگار فرزندان شهید هیچ دغدغه‌ای ندارند و همه چی برای این قشر آماده می‌باشد. متاسفانه باید تاکید کنم که در شرایط حاضر افراد عادی بهتر می‌توانند کار پیدا کنند تا فرزندان شهدا. من شخصاً این موضوع را تجربه کردم که در ادارات وقتی می‌فهمیدند که من فرزند شهید هستیم پرونده‌ام را روانه سطل اشغال می‌کردند.

دو ساله بودم که پدرم شهید شد. پدرم در آن زمان معلم بود. بدون پدر زندگی را ادامه دادیم به دلیل مشکلاتی که برای خانواده پیش آمده بود حتی به پرورشگاه تهران هم رفتیم. درد دلهای زیادی داریم.

در سن 30 سالگی و در سال 1390 به زور وارد شرگت گاز مازندان شدم و در بخش حراست(نگهبانی) مشغول به کار شدم. با اینکه چند قانون هست گه می‌گوید فرزند شهید نباید در بخش نگهبانی به کار گرفته شود.

متاسفانه با پیگیری‌های فراوان در این چند سال نتوانستم تبدیل وضعیت شوم هر چند قانون به طور شفاف عنوان کرده که فرزندان شهید بعد از سه ماه باید به رسمی قطعی تبدیل وضعیت شوند. طی دیداری که حتی با وزیر هم داشتم گفت خدا را شکر کن که همین کار را هم داری یعنی همین نگهبانی.

آقازاده‌هایی که متاسفانه هیچ سنخیتی نسبت به ایران ندارند و سر سفره اتقلاب مشغول پروار شدن هستند و در اروپا و آمریکا زندگی لاکچری دارند اما ما باید این شرایط را تحمل کنیم.

در حال حاضر در شرکت گاز استان مازندران 12 نفر از فرزندان شهید وجود دارند که با مدارک داشگاهی کارشناسی ارشد و دکترا به صورت شرکتی مشغول کار هستند و سابقه کاری بالای 10 سال هم دارند.

حداقل انتظار ما این است که در این شرایط تبدیل وضعیت شویم تا امنیت شغلی داشته باشیم.

همچنین در حال حاضر هیچ کدام از مزایایی که قانون برای فرزندان شهدا تصویب کرده از جمله فوق‌العاده ایثارگری و ارتقاء به یک مقطع تحصیلی بالاتر به ما تعلق نمی‌گیرد.

از مسئولان محترم وزارت نفت تقاضا داریم به مشکلات ما فرزندان شهدا رسیدگی کنند.

لازم است تاکید شود انعکاس صدای مخاطبان در واقع دیدگاه پایگاه خبری نبض نفت در خصوص موضوع مطرح شده نبوده و این رسانه صرفاً بر اساس وظیفه ذاتی خود اقدام به انعکاس دیدگاه مخاطبان گرامی در خصوص موضوعات مختلف می‌کند.

همچنین پایگاه خبری نبض نفت این آمادگی را دارد که توضیحات دستگاه و شرکت مربوطه در خصوص هر کدام از خبرهای منتشر شده در بخش صدای مخاطب را برای شفاف‌سازی منتشر می‌کند.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر