/
۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۲

خواسته اصلی ارکان ثالثی‌ها چیست؟

تبدیل وضعیت نیروهای ارکان ثالث مانند نیروهای قراردادی یکی از خواسته نیروهای ارکان ثالث است که بخش مهمی از بدنه وزارت نفت را به خود اختصاص داده‌اند.
کد خبر : ۳۷۴۵۷
خواسته اصلی ارکان ثالثی‌ها چیست؟
به گزارش نبض نفت به دنبال تجمع نیروهای ارکان ثالث جلو مجلس شورای اسلامی به نظر می‌رسد که تبدیل وضعیت این نیروها که برخی از آنها دارای سوابق زیادی هم هستند مهمترین خواسته آنها در شرایط حاضر تلقی می‌شود. نیروهای ارکان ثالث از راههای مختلف تلاش می‌کنند تا به آنچه که حق و حقوق خود می‌دانند دست پیدا کنند.

یکی از کارکنان ارکان ثالث شاغل در استان خوزستان با ارسال متن زیر مهمترین خواسته هم صنفان خود را در چهار بند چنین بیان کرده است:

1- تسریع در تصویب طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت

2- تبصره هفتم طرح مذکور باید به دقت اعمال گردد و شرایط کاملا برابری را بین کارکنان شرکتی و قراردادی در تبدیل وضعیت لحاظ نماید. یعنی اگر قرار است کارکنان قراردادی بدون آزمون طی این طرح پیمانی شوند ما کارکنان شرکتی هم باید بدون آزمون پیمانی شویم چرا که تنها تفاوت شرکتی‌ها با قراردادی‌ها تصویب نامه هیئت وزیران سال۹۱ هست که بعداً هم توسط مجلس شورای اسلامی و سایر نهادهای نظارتی غیرقانونی قلمداد شد. شانس بسیاری از دوستان قراردادی این بود که قبل از غیرقانونی قلمداد شدن این تصویب نامه تبدیل وضعیت شدند ولی مابقی نیروها این شانس را نداشتند و در وضعیت شرکتی باقی ماندند. پس نباید در طرح ساماندهی تفاوتی بین نیروهای شرکتی و قراردادی وجود داشته باشد. اگر بنا بر اسن است که قراردادی‌ها بدون آزمون تبدیل وضعیت شوند شرکتی‌ها هم باید بدون آزمون تبدیل وضعیت شوند. اگر کمیسون اجتماعی مجلس نتواند این عدالت را برقرار کند تجمع ما مثل این تجمع صد نفری و دو ساعته نخواهد بود قطعا ۵۰۰ نفری و پنج ساعته خواهد بود و ‌تجمعات بعدی برگزار خواهد شد. چون هیچ کس نابرابری و بی‌عدالتی را نمی‌پذیرد.

3- طرح باید به گونه‌ای تصویب شود که اولا برای وزارت نفت الزام‌آور باشد و ثانیا وزارت نفت حق اعمال هیچگونه تغییرات و تفسیر دیگری در اجرای آنرا نداشته باشد.

4- همسان سازی حقوق، پاداش و مزایا از دیگر مطالبات ما می‌باشد که با تصویب این طرح محقق می‌شود.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر