/
۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۲

تداوم روند محدودیت عرضه اوپک قیمت نفت را افزایش می‌دهد

مدیر اجرایی آژانس بین‌المللی انرژی هشدار داد که ادامه روند برنامه‌ریزی‌شده عرضه نفت اوپک سبب افزایش قیمت نفت می‌شود.
کد خبر : ۳۷۶۵۳

به گزارش نبض نفت به نقل از خبرگزاری پلتس، فاتح بیرول هشدار داد که اگر سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (ائتلاف اوپک پلاس) به روند محدودیت عرضه خود ادامه دهند و نفت بیشتری را در ماه‌های آینده روانه بازار نکنند، قیمت جهانی نفت تحت فشارهای افزایشی بیشتری قرار می‌گیرد، زیرا تقاضا در حال بهبود است.

وی در مصاحبه با بلومبرگ گفت: در ۶ ماه آینده به وضوح شاهد بهبود چشمگیر تقاضای نفت در آمریکا، چین، اروپا و دیگر نقاط جهان خواهیم بود و اگر سیاست کنونی اوپک پلاس ادامه یابد، ممکن است شاهد شکاف بیشتر عرضه و تقاضا باشیم.

مدیر آژانس بین‌المللی انرژی افزود: در صورت ادامه سیاست‌های تولید کنونی اوپک پلاس و بهبود قابل توجه تقاضا، شاهد گسترش شکاف عرضه و تقاضا خواهیم بود که سبب بالاتر رفتن قیمت‌ها می‌شود.

آژانس بین‌المللی انرژی در گزارش ماهانه پیشین خود درباره بازار نفت برآورد کرده بود که تقاضای نفت در سال ۲۰۲۱ ، ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه در روز افزایش ‌می‌یابد و افزایش عرضه احتمالی اوپک پلاس و دیگر تولیدکنندگان به هیچ‌وجه پاسخگوی تقاضای بهبود یافته نخواهد بود.

این نهاد هشدار داد روند افزایش تولید فعلی اوپک پلاس کندتر از روند پیش‌بینی شده احیای تقاضاست و حتی اگر نفت بیشتری از سوی ایران در اواخر سال میلادی جاری عرضه شود، نمی‌تواند با تقاضا همگام باشد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر