/
۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۸

حمایت ویژه اعضای بنادر و دریانوردی از رئیسی

عصر روز یکشنبه ۲۳ خردادماه جاری نشست تخصصی کمیته بنادر و دریانوردی با حضور جمعی از متخصصین حوزه دریایی و بندری و همچنین نمایندگانی از مجلس شورای اسلامی تشکیل شد.
کد خبر : ۳۷۹۲۸
 به گزارش نبض نفت در ابتدای این نشست دکتر آرامی دبیر کمیته بنادر و دریا نوردی ستاد انتخابات آیت الله رئیسی، ضمن خیر مقدم به حاضرین بیاناتی را پیرامون هدف از تشکیل این کمیته در راستای توسعه اقتصاد دریا محور بیان نمودند. ایشان خواستار توجه و نگاه ویژه دولت آینده به  توسعه صنعت بنادر و دریانوردی برای استفاده از ظرفیتهای موجود در این حوزه شدند.
 دکتر آرامی نماینده مردم شریف استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی افزود در نظر داریم کمیته ای دائمی پیرامون این حوزه در مجلس شورای اسلامی تشکیل دهیم و صرفاً این موضوع خاص شعارهای زمان انتخابات نخواهد بود. در صدد هستیم بتوانیم از ظرفیتهای موجود این صنعت، در مسیر توسعه اقتصادی کشور حرکت سازنده را داشته باشیم، زیرا توجه به این صنعت می تواند با بهره‌گیری از  تخصص مدیران حوزه دریانوردی و کشتیرانی زمینه رشد اقتصادی کشور و همچنین توسعه اشتغالزایی بهینه را برای کشور به همراه داشته باشد. دکتر آرامی در پایان تاکید کرد از ظرفیت‌های موجود  و سازنده مدیران متخصص برای ارائه طرح های سازنده در مجلس شورای اسلامی نیز استقبال خواهد شد و دعوت میکنیم برنامه های خود را برای تدوین یک برنامه جامع در حوزه اقتصاددریامحور به دبیرخانه کمیته در مجلس شورای اسلامی ارائه نمایند.
  در ادامه این نشست دکتر خاندوزی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیزاظهار داشتند، بحث ایجاد تحول در دولت آینده یکی از مباحثی است که می تواند پتانسیل ویژه‌ای در توسعه کشور داشته باشد، حوزه دریا و ظرفیت های آن می باشد. ولی متاسفانه تاکنون از این پتانسیل ها بهره کافی برده نشده است و همچنین ارائه برنامه های ویژه برای ایجاد زیرساخت ها در این حوزه معطل مانده است. ایشان در ادامه  افزود، هیچ گونه برنامه های سازنده در دولت فعلی برای استفاده از این ظرفیت ها وجود نداشته است.
دکتر خاندوزی اظهار کرد برای خاتمه دادن به فرصت سوزی در حوزه دریا و بندر باید با دعوت از متخصصین و مدیران جامعه دریایی کمیته ای متشکل از نخبگان این حوزه تشکیل شود و بتوانند با ارائه و تدوین برنامه های سازنده برای توسعه این مسیر و همچنین اقتصاد دریا محور به کمک مجلس شورای اسلامی بیایند.
در ادامه دکتر توانگر دیگر نماینده مردم تهران پیرامون اقتصاد دریا محور و توجه به صنعت کشتیرانی اظهار داشتند نگاه ویژه دولت به این حوزه می تواند با بهره‌گیری ازظرفیت‌های بالقوه فضای مساعدی را برای جمهوری اسلامی ایران در اقتصاد کشور به ارمغان آورد. همچنین باید بتوانیم از اتکای به سایر ظرفیت‌ها بکاهیم که این امر با نگرش تخصصی جامعه مدیران دریایی محقق خواهد شد. سخنران بعدی این همایش جناب آقای دکتر مظفر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام پیرامون برنامه های مجمع در خصوص حوزه اقتصاد دریا محور اظهار داشتند، در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری توجه ویژه ای به این حوزه در دستور کار مجمع می باشد و من از مدیران و متخصصین دریایی و بندری می خواهم با ارائه برنامه های سازنده خود به دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام، ما را در اجرای تدوین یک برنامه نظام مند و توسعه محور یاری نمایند. ایشان در بخشی در بخش دیگری از سخنان خود به نقش رئیس جمهور در حل مشکلات کشور اشاره نمودند که رئیس دولت باید با استفاده از توانایی ها و ظرفیت های خود، راهکارهای مناسب برای حل مشکلات کشور ارائه دهد و از کاندیداهای حاضر در صحنه انتخابات ریاست جمهوری خواست که با توجه به رای مردم اقبال خود را ارزیابی کنند و میدان را به دست کسانی بسپارند که از لحاظ توانایی و مدیریتی بتواند رای مردم را داشته و از موازی کاری پرهیز کنند. در پایان نیز چندنفراز مدیران حوزه صنعت دریایی و بندری نسبت به مشکلات موجود و عدم توجه به این صنعت از سوی دولت برنامه هایی را به منظور ارائه به ساختار دولت آینده بیان نمودند. در خواست آنان از دولت آینده این بود که اگرتوجه خود را معطوف به این حوزه نمایند، می توان از ظرفیت‌های بالقوه موجود برای توسعه اقتصاد کشور استفاده بهینه داشته و آینده ای روشن را برای رقابت با سایر کشورهای منطقه برای ارائه بهتر خدمات به همراه داشته باشیم.
مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر