/
۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۸

نمایشگاه صنعت ساختمان درآیینه نبض نفت

نبض نفت طی روزهای برگزاری نمایشگاه با حضور در برخی غرفه ها و مصاحبه با مسئولان شرکت های حاضر در نمایشگاه تلاشی در رصد نبض نمایشگاه هفدهم و مسائل مرتبط با حوزه ساختمانی و نفت داشت.
کد خبر : ۳۸۰

به گزارش نبض نفت هفدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان باحضور۱۲۷۸شرکت داخلی و خارجی در تاریخ۲۱مرداد گشایش یافت و تا۲۴مرداد در محل نمایشگاه بین المللی برگزار شد.

در این نمایشگاه ۸۸۷ شرکت داخلی و ۳۹۱ شرکت خارجی از جمله اسپانیا، ایتالیا، آلمان، انگلیس، کانادا، اتریش، اوکراین، بلژیک، پرتقال، تایوان، دانمارک، چین و روسیه حضور داشتند.

همچین تعدادی از کشورهای عربی از جمله قطر، امارات وعمان نیز امسال در نمایشگاه تهران حضور به هم رسانده بودند 

برگزاری کارگاه‌های آموزشی ، همایش صنعت ساختمان ، بازدید هیئت‌های تجاری، اختصاص غرفه برای بانک‌ها و بیمه‌ها، موسسه استاندارد و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از برنامه‌های جانبی پیش بینی شده در این نمایشگاه بود و روزانه دو کارگاه آموزشی در حوزه صنعت ساختمان برگزار و به شرکت کنندگان گواهینامه داده شد.

حضور شرکت های دانش بنیان در نمایشگاه امسال

از جمله ویژگی های هفدهمین نمایشگاه صنعت ساختمان حضور شرکت های دانش بنیان، بانکها و بیمه ها، سازمان استاندارد، سازمان نظام مهندسی، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و ستاد فرماندهی نانو بودهمچنین چند شرکت که اختراعاتی در حوزه صنعت ساختمان داشتند نیز در نمایشگاه حضور یافته بودند.
از جمله برنامه هایی که برای نمایشگاه هفدهم متصور شده بود بازدیدهای دو طرفه میان فعالان ایرانی بخش ساخت و ساز و انبوه سازان غیر ایرانی بود تا امکان تنظیم تفاهم نامه و قراردادهای دو طرفه بین شرکت کنندگان داخلی و خارجی فراهم آید که به نظر می رسید این هدف تا حد زایادی تحقق یافت.
عمده مخاطبان نمایشگاه را پیمانکاران، انبوه سازان، مشاوران صنعت ساختمان، دانشگاهیان، دانشجویان و همه افرادی که به نوعی علاقه مند یا فعال در صنعت ساختمان بودند تشکیل می دادند.

هدف بهینه سازی مصرف سوخت است 

سینا عباسعلی زاده مدیر شرکت جهان نما اظهارداشت:نمایشگاه امسال خوب است اما قطعا جا برای کار کردن دارد چرا که ما شاهد هستیم برخی شرکت ها از حالت صرفا تجاری به شرکت های تجاری مهندسی تبدیل شده اند و این یعنی به نوعی انتقال دانش را از خارج از کشور به داخل آوردن.
وی با بیان اینکه این امر نقطه قوت نمایشگاه است گفت: وقتی در حوزه رقابت شرکت های خارجی هم همپای شرکت های ایرانی رقابت بکنندبه ارتقای سطح تخصص و سرمایه گذاری در زمینه مهندسی می انجامد.
مهندس علیزاده اظهارداشت: تا قبل از این نمایشگاه صنعت ساختمان صرفا فروش کالا بوده و بار علمی نداشته اما اکنون شرکت ها به سمتی می روند که نیاز مهندسین مشاور را به صورت تخصصی برآورده بکنند انتخاب متریال براساس محاسبات مهندسی صورت بگیرد.
وی با بیان اینکه چنین فضایی موجب رشد علمی و اقتصادی شده و باعث جلوگیری از هدر رفت سرمایه ملی است خاطرنشان کرد: کنار هم قرار گرفتن صنوف همکار دریک نقطه ای به نام نمایشگاه علاوه بر تقویت بعد رقابتی باعث حدف واسطه ها و دلالان می شود .
علیزاده تصریح کرد: در این موقعیت هاست که مصرف کنندگان مستقیم تر باتولید کنندگان ارتباط می گیرند و بنگاه های اقتصادی غیر متخصص حدف می شوند . ضمن اینکه این فضای دوشادوش بودن با رقبا باعث تعدیل قیمت ها به نفع مصرف کننده خواهد بود.
وی با اشاره به خدمات غیر مستقیم صنعت متبوعش به حوزه نفت گفت: در بحث تقویت بهینه سازی یکی از پیش زمینه ها را دولت با الزام سیستم های عایق و نماهای دوجداره ایجاد کرد اما هنوز جای کار بسیار دارد چرا که "نوع نما و محاسبات آن کاملاکار کارشناسی می طلبدو صرف دوجدار بودن در یک محیط کافی نیست.
علیزاده با بیان اینکه صرف انتخاب نوع شیشه در بهینه سازی مصرف سوخت بسیار مهم است گفت: پروژ ای بود که با 300 میلیون تومان هزینه اضافی در استفاده از شیشه توانسته بود 4 میلیارد تومان در هزینه تاسیسات و سالی 150 میلیون در مصرف برق صرفه جویی ایجاد کند.

تلاش برای  انتقال تکنولوژی به کشور جهت فرهنگ صرفه جویی سوخت

مهندس امجدی مدیر دفتر هماهنگی شرکت شوکو آلمان در ایران نیزضمن استقبال از خبرنگاران نبض نفت طی گفتگویی اظهارداشت: نمایشگاه فرصت خوبی است که برند خود را در صنف خود و در قالب شرکت کار فرما پیمان کار مشاور و یا آرشی تکتی ارایه کنیم .
وی با بیان اینکه شرکت ما تجربه 4 سال حضور در نمایشگاه را دارد گفت: طیسالهای اخیر ما با ایجاد دفتر هماهنگی در ایران توانسته ایم جذب نیرو های بومی را انجام بدهیم تا هم انتقال تکنو لوژی را داشته باشیم و هم از استعداد ها و توانمندی داخلی بتوانیم استفاده کنیم.
امجدی تصیح کرد: شوکورا با سابقه ای حدود 80 سال در حوزه فعالیت در بیش از 75 کشور به عنوان سازنده متریال عمده اکستریور و نمای ساختمان می شناسند
وی افزود: محصولات شوکو منعطف بشود در مصرف بهینه سوخت که در کشور ما به رغم دارا بودن معادن نفتی می تواند موضوع استفاده بهینه از مصرف سوخت در ساختمان بسیار حایز اهمیت باشد.

علاقمندی  شرکت های کره ای برای  سرمایه گذاری در ایران 

پل سانگ یانگ اوه مدیر شرکت کره ای heerim در ایران در گفتگو با نبض نفت اظهارداشت: سال گذشته هم در این نمایشگاه حضور داشتم و خوشحالم که می توانم محصولات خود را به این نمایشگاه ارایه بدهم.
وی افزود: شرکت های کره ای مشتاق هستند که در ایران سرمایه گذاری داشته باشند و منتظر فرصت در این زمینه هستند که به عقیده من این نمایشگاه فرصت مناسبی در این زمینه است.
یانگ اوه در تشریح فعالیت شرکت متبوعش اظهارداشت: شرکت هریم شرکتی کره ای است که شعبه اصلی آن در زمینه هتل سازی، 48 سال سابقه کاری دارد و شرکتی معتبر است.
مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر