/
۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۱

بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی در دستور کار جلسه آینده مجلس

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی دولت سیزدهم دستور کار نشست بعدی مجلس خواهد بود.
کد خبر : ۳۹۳۸۳
به گزارش نبض نفت، عبدالرضا مصری، در پایان نشست علنی امروز (یکشنبه، ۲۴ مردادماه) مجلس شورای اسلامی، گفت: نشست بعدی مجلس، ساعت هفت و ۴۵ دقیقه شنبه (۳۰ مردادماه) خواهد بود و دستور کار آن رسیدگی به خطمشی و اصول کلی برنامه دولت سیزدهم و صلاحیت وزیران پیشنهادی است.

سید نظام‌الدین موسوی، سخنگوی هیئت رئیسه مجلس نیز در این باره اعلام کرد: از ابتدای هفته آینده به مدت چهار روز صلاحیت وزیران  پیشنهادی در صحن علنی مجلس بررسی و نظر نهایی مجلس درباره هر یک از وزیران در همان زمان اعلام می‌شود.

وی افزود: براساس ماده ۲۰۲ آیین نامه داخلی مجلس پس از بررسی سوابق کاری و مشخصات وزیران پیشنهادی، کمیسیون‌های تخصصی دیدگاه و ارزیابی خود را درباره هر کدام از وزیران  پیشنهادی در نشست‌های بررسی صلاحیت آنها به مدت ۵ دقیقه برای نمایندگان و مردم تشریح می‌کنند.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس پیش از این از حضور وزیران پیشنهادی تا پایان هفته در ۲۷۰ نشست کمیسیون‌های تخصصی خبر داد و گفت: رئیس‌جمهوری می‌تواند در نشست‌های رأی اعتماد به وزیران پیشنهادی بنا به ضرورت تشخیص خود حضور یابد و نسبت به کلیات برنامه دولت و وزیر مربوطه مطالبی را مطرح کند.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر