/
۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۱

اروپا زمستان امسال با مشکل کمبود گاز روبه‌رو می‌شود

توزیع گاز طبیعی مایع در اروپا در ماه گذشته میلادی به پایین ترین رقم طی سه سال گذشته رسید و به نظر می‌رسد این قاره در زمستان با کمبود عرضه گاز طبیعی روبه رو باشد.
کد خبر : ۳۹۴۷۲
به گزارش نبض نفت به نقل از بلومبرگ، کافی نبودن عرضه گاز طبیعی مایع در اروپا برای برطرف کردن تقاضای بالا در فصل زمستان باعث می‌شود این قاره زمستان سختی را پیش رو داشته باشد.

توزیع گاز طبیعی مایع در اروپا در ماه گذشته میلادی به پایین ترین رقم طی سه سال گذشته رسید و شرایط در ماه جاری بدتر به نظر می‎‌رسد چون فقط یک محموله گاز طبیعی مایع به انگلیس خواهد رسید.

در این بین 6 محموله گاز طبیعی مایع در ماه اوت اسپانیا را ترک خواهد کرد چون تاجران قصد دارند از قیمت بالا تر گاز در بازار آسیا سود ببرند.

عرضه گاز طبیعی از طریق خط لوله روسیه هم با مشکلاتی مواجه شده است. گازپروم اخیراً اعلام کرده با تقاضای بالا در داخل و خارج روبرو شده است.  آتش سوزی در یک کارخانه میعانات گازی در سیبری هم عرضه گاز طبیعی از طریق خط لوله یامان به اروپا را محدود کرده است.

تقاضای جهانی برای گاز طبیعی از جمله گاز طبیعی مایع 5 ماه متوالی رو به افزایش بوده است، به طوریکه آمریکای لاتین و آسیا آماده‌اند مبالغ بالاتری برای این محموله‌ها بپردازند، بنابراین این محموله ها از اروپا فاصله گرفته‌اند. 74.6 درصد از تقاضای جهانی گاز در ماه ژوئیه متعلق به آسیا بود که 22.6 میلیون تن گاز وارد کرده است. اروپا تنها 4.43 میلیون تن گاز طبیعی وارد کرد که پایین تر از 5.5 میلیون تن وارد شده در سال گذشته میلادی بود.

اروپا باید ذخایر گازی خود را پر کند ولی با توجه به جنگ فعلی برای محموله‌های گاز، به نظر می رسد تنها راه حل افزایش عرضه گاز از خط لوله ها باشد. بنابراین اروپا باید برای یک زمستان سخت آماده شود.

قیمت گاز طبیعی مایع در اروپا رو به افزایش است و این مسئله ممکن است محموله های بیشتری را طی هفته‌های آینده به این قاره بکشاند.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر