/
۲۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۹
درخواست نیروهای روزمزد شرکت‌های فرعی نفت‌خیز جنوب از مدیران شرکت:

نیروهای روزمزد باسابقه را تعیین تکلیف کنید

نیروهای روزمزد شاغل در حراست شرکت‌های فرعی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب ضمن گلایه از وضعیت خود از مسئولان این شرکت خواستند حداق نیروهای باسابقه کاری 9 سال و بیشتر را تعیین تکلیف کنند.
کد خبر : ۴۰۰۵۸
یکی از مخاطبان پایاگاه خبری نبض نفت که کارمند روزمزد حراست یکی از شرکت‌های فرعی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب است با ارسال متن زیر خواستار تبدیل وضعیت و رسیدگی به مشکلات این قشر زحمتکش شده است.

در این متن ارسالی تاکید شده که این نیروها از حق اضافه‌کاری، پاداش بهره‌وری، بیمه تکمیلی، اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل و آیتم فوق‌العاده شغلی محروم هستند.

متن ارسالی این مخاطب به شرح زیر است:

در شرکت‌های فرعی زیر مجموعه مناطق نفت خیز جنوب(قلب تپنده اقتصاد کشور) از جمله شرکت نفت اهواز، کارون و مارون، آغاجاری، مسجدسلیمان، گچساران، هفتگل، نیروهایی تحت عنوان روزمزد(با شرح وظایف یکسان و سابقه کار مستمر) سال‌هاست دوشادوش همکاران ارکالث ثالث مشغول خدمت هستند که به دلیل عدم ساماندهی و تغذیه در سامانه منابع انسانی وزارت نفت، این نیروها از امتیازات برابر با همکاران ارکان ثالثی محرومند و با وجود سال‌ها خدمت در مشاغل اصلی شرکت، متاسفانه حق اضافه‌کاری، پاداش بهره‌وری، بیمه تکمیلی، اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل و آیتم فوق‌العاده شغلی محرومند.

حتی برای این نیروها کارت شناسایی هم صادر نمی‌شود و در طول یکسال پیمانکاران متعدد در تاریخ‌های نامنظم دستمزد نیروها را پرداخت می‌کنند. متاسفانه با توجه به عدم امنیت شغلی و قرارداد یکطرفه امکان هیچ گونه نقد و پیگیری وجود ندارد. بدون شک تبدیل وضعیت نیروهای روزمزد به پیمانی با قراردادهای یکسالهرضایتمندی این قشر زحمتکش را به دنبال خواهد داشت. ما به فعالان عرصه رسانه اعتماد داریم و دست از مطالبه‌گری حق قانونی خودمان برنخواهیم داشت انشاالا که این نیروها با سابقه بیش از 9 ساله تعیین تکلیف شوند.

با کمال تشکر

نیروهای روزمزد شاغل در حراست شرکت‌های فرعی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر