/
۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۷

عزم جدی وزارت نفت دولت سیزدهم برای توسعه میدان‌های مشترک

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: عزم و اراده وزارت نفت در دولت سیزدهم و حرکت به سمت افزایش تولید در میدان‌های مشترک نفتی ستودنی است.
کد خبر : ۴۰۰۶۶
نبض نفت - قاسم ساعدی با اشار به سفر یک روزه جواد اوجی، وزیر نفت به استان خوزستان گفت: سفر آقای اوجی به خوزستان به‌منظور بررسی وضع دکل‌های حفاری، فعالیت بخش‌های پالایشی و پتروشیمی استان، همچنین بررسی کمّی و کیفی تولید، توسعه و بهره‌برداری از میدان‌های مشترک نفتی انجام شد.

وی با اشاره به حضور وزیر نفت در منطقه غرب کارون و منطقه صفر مرزی برای بررسی نحوه فعالیت تأسیسات میدان مشترک نفتی یادآوران ، افزود: عزم و اراده وزارت نفت در دولت سیزدهم و حرکت به سمت افزایش تولید در میدان‌های مشترک نفتی ستودنی است.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: با حرکت جهادی که در وزارت نفت دیده می‌شود به‌راحتی می‌توان برداشت نفت از میدان‌های مشترک در غرب کارون را افزایش داد.

ساعدی اعلام کرد: جلوگیری از خام‌فروشی با توسعه صنایع پایین‌دستی ضرورتی است که نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد زیرا این موضوع می‌تواند بحث اشتغال‌زایی را تحت تأثیر قرار دهد، همچنین توسعه عمرانی را نیز به‌دنبال خواهد داشت.

وی گفت: در این دولت باید به میدان‌های مشترک نفتی و گازی توجه بیشتری شود و همسو با توسعه آنها حرکتی جهشی نیز در این باره انجام داد.

منبع: شانا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر