/
۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۵

سوخت مازوت ایران ژنراتورهای برق ضاحیه جنوبی را فعال کرد

منابع لبنانی گزارش دادند که هم‌زمان با رسیدن سوخت مازوت ایران، جریان برق مناطق مختلف ضاحیه جنوبی مجدداً وصل شده است.
کد خبر : ۴۰۱۴۷
به گزارش نبض نفت، روزنامه الاخبار لبنان گزارش داد که هم‌زمان با رسیدن سوخت مازوت ایران به ضاحیه جنوبی بیروت، ژنراتورها در اغلب محله‌های این منطقه شروع به کار کرد و به اطلاع مشترکین رسید که جریان برق به شکل تدریجی از امروز وصل می‌شود.

اتحادیه شهرداری‌های ضاحیه جنوبی و احزاب این منطقه در جلسه‌ای که روز گذشته با صاحبان ژنراتورها داشتند اعلام کردند که لیستی از اسامی آنها تحت نظارت شرکت «الامانه» که به شکل انحصاری فرآیند توزیع سوخت مازوت ایران را برعهده دارد قرار گرفته است. این شرکت نامه‌ای را برای هر یک از مشترکین جهت تعیین مقدار توزیع سوخت ارسال می‌کند.

بر اساس این بیانیه که در جلسه مذکور صادر شد، بعد از دریافت نامه شرکت الامانه، هر یک از مشتریان از تاریخ دریافت سهمیه خود و میزان هزینه‌ای که باید برای آن بپردازد مطلع می‌شود. همچنین صاحبان ژنراتورها باید کاملاً به تصمیماتی که در این خصوص گرفته می‌شود، متعهد باشند.

پنجشنبه گذشته (25 شهریور) بود که ورود تانکرهای حامل سوخت خریداری شده از ایران به لبنان موجی از شادی را در میان مردم این کشور به وجود آورد.

پس از آن «اسامه علیق» مدیر شرکت سوخت‌رسانی «الامانه» در گفت‌وگو با شبکه «المیادین» توضیحاتی درباره چگونگی توزیع این سوخت داد و روند توزیع آن در هفته جاری آغاز شد.

وب‌سایت «العهد» نیز دیروز (سه‌شنبه) گزارشی از توزیع این سوخت در «النبطیه» در جنوب لبنان منتشر و اعلام کرد: «سوخت ایرانی نهادهای اجتماعی در النبطیه را احیا کرد».

در این گزارش به توزیع سوخت در میان بیمارستان‌ها، چاه‌های آبرسانی، خانه سالمندان و امثال آن اشاره شده است.

شبکه «المنار» هم در گزارشی از ادامه توزیع سوخت ایران میان بیمارستان‌ها، نانوایی‌ها و چاه‌های آب خبر داد و اعلام کرد: «شرکت الامانه برای آغاز مرحله دوم فروش این ماده حیاتی به سازمان‌ها و گروه‌های مشخص شده آماده می‌شود».

همچنین خبرنگار المیادین در گزارشی اعلام کرد که محموله‌های سوخت ارسال شده از سوی جمهوری اسلامی ایران از مرزهای سوریه به طرف لبنان عبور کرده است.

مازوت‌های خریداری شده از ایران توسط حزب‌الله لبنان هفته‌هاست که با عبور از مرزهای آبی و خاکی وارد لبنان شده و موجب شکسته شدن محاصره سخت لبنان می‌شود.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر