/
۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۹
فرمانده حوزه بسیج شرکت ملی گاز ایران تأکید کرد:

خودباوری، تکیه بر جوانان و تولید داخل؛ ۳ دستاورد مهم دفاع مقدس

فرمانده حوزه بسیج شرکت ملی گاز ایران گفت: دوران دفاع مقدس، یکی از ادوار مهم و حیاتی در کشور عزیزمان ایران است که در آن سه مقوله مهم خودباوری، تکیه بر قشر جوان مستعد و پرشور و تولید داخل، به منصه ظهور رسید.
کد خبر : ۴۰۱۵۱
به گزارش نبض نفت به نقل از شرکت ملی گاز ایران، یدالله رحمانی با تسلیت ایام اربعین حسینی و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان هشت سال دفاع مقدس، اظهار کرد: از نکات مهم این دوران، می‌توان به حضور نیروهای جوان و فرماندهی بعضی از آنان در عرصه جنگ اشاره کرد. آنها کسانی بودند که با تفکر و برنامه‌ریزی دقیق، مانند شهید سلیمانی در لشگر ۴۱ ثارالله، شهید باکری در لشگر ۳۱ عاشورا، شهید همت در لشگر ۲۷ محمد رسول‌الله و دیگر عزیزان که بسیاری از آنها به سوی حق پرکشیدند، توانستند ضربه‌های مهلکی بر پیکر دشمن وارد کنند و با دست خالی، ورق جنگ را برگردانند.

وی ادامه داد: خودباوری، تکیه بر توان داخل برای تولید و تکیه برجوانان در همه عرصه‌ها، تنها شعار امروز نیست، بلکه این شعار در آن دوران نیز قابل مشاهده بود. ما در بسیاری از زمینه‌های علمی، فناوری، دانش‌بنیان و... در جهان رتبه‌های برتر را داریم که خود نشان از آن دارد که ما می‌توانیم به قشر جوان و پرانرژی اعتماد کنیم، با آنها به قله‌های برتر دست یابیم و ایران اسلامی را سربلند کنیم.

فرمانده حوزه بسیج شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه ضرورت دارد رشادت‌ها و ایثارگری‌های آن دوران را برای نسل امروز، تبیین و تشریح کرد، افزود: در این دوران کسانی بودند که جنگ را درک نکردند، اما با الگو گرفتن از فرهنگ جهاد و شهادت در دفاع از حریم اهل بیت (ع)، به خیل شهدا پیوستند، پس وظیفه ماست که یاد و خاطره و راه و رسم شهدا را زنده نگاه داریم و به نسل‌های بعدی انتقال دهیم.

رحمانی در ادامه سخنان خود، به اقدام‌های حوزه بسیج شرکت ملی گاز ایران در این ایام اشاره کرد و گفت: آذین‌بندی ستاد و ساختمان‌های ستادی، نصب پوستر شهدا، تجلیل از پیشکسوتان عرصه ایثار و مقاومت و غبارروبی مزار شهدا از برنامه‌های این حوزه در این ایام است.

وی در پایان به برگزاری جشنواره شهید سلیمانی نیز اشاره و اظهار کرد: نخستین دوره این جشنواره به پایان رسیده است و در مرحله داوری آثار قرار دارد، ضمن آنکه در نظر داریم مرحله دوم آن را امسال برگزار کنیم.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر