/
۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۰
با رویکرد همسوسازی الگوی EFQM و مسئولیت‌های اجتماعی:

نخستین دوره آشنایی با اهداف توسعه پایدار در صنعت پتروشیمی برگزار شد

نخستین دوره تخصصی آشنایی با اهداف توسعه پایدار و راهبردهای حوزه مسئولیت اجتماعی به میزبانی دبیرخانه مسئولیت اجتماعی شرکت ملی صنایع پتروشیمی برگزار شد.
کد خبر : ۴۰۲۴۳
به گزارش نبض نفت به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، نخستین دوره تخصصی آشنایی با اهداف توسعه پایدار با حضور مدیران، مشاوران و کارشناسان صنعت پتروشیمی به‌مدت دو روز (۳ و ۴ مهرماه) به میزبانی شرکت ملی صنایع پتروشیمی برگزار شد.

براساس این گزارش، در این دوره تخصصی که با رویکرد همسوسازی الگوهای تعالی سازمانی (EFQM) با اهداف هفده‌گانه توسعه پایدار برگزار شد، راهکارها و ارزیابی پروژه‌های مورد نیاز برای دستیابی به اهداف و تحقق و پیاده‌سازی آن براساس راهبردها و برنامه‌های مسئولان اجتماعی در صنعت پتروشیمی تشریح و تدوین شد.

از عناوین و سرفصل‌های این دوره می‌توان به تاریخچه و تعریف توسعه پایدار، شاخص توسعه انسانی (HDI) در سال ۲۰۲۰، تغییرات آب و هوای، گازهای گلخانه‌ای و اثرکربن، EFQM2020 و اهداف توسعه پایداری و اهداف هفده‌گانه توسعه پایدار از منظر سازمان ملل، زیرهدف‌ها، وضع موجود، شاخص‌ها و اعداد و ارقام، همچنین اقدام‌ها و پروژه‌های مورد نیاز برای دستیابی به اهداف اشاره کرد.

به‌دلیل استقبال از دوره و درخواست متقاضیان، دبیرخانه مسئولیت اجتماعی صنعت پتروشیمی به‌دنبال برگزاری برنامه‌های آموزشی مجدد در هفته‌های آتی است که برنامه زمان‌بندی آن اعلام و اطلاع‌رسانی می‌شود.

براساس این گزارش، اهداف هفده‌گانه توسعه پایدار مواردی نظیر ریشه‌کنی فقر، ریشه‌کنی گرسنگی، بهداشت خوب و رفاه، آموزش کیفی، برابری بین زنان و مردان، آب پاک و بهداشت، انرژی پاک و مقرون به صرفه، اشتغال شرافتمندانه و رشد اقتصادی، صنعت، نوآوری و زیربنا، کاهش نابرابری‌ها، شهرها و جوامع پایدار، تولید و مصرف مسئولانه، اقدام برای اقلیم، حیات زیر آب، حیات روی زمین، صلح، عدالت و قوانین مستحکم و مشارکت و همکاری برای تحقق اهداف را شامل می‌شود.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر