/
۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۷
بیت کوین

پیش بینی قیمت بیت کوین / بیت کوین جهش خواهد کرد؟

در روزهای اخیر قیمت بیت کوین رشد قابل قبولی داشته است و آیاد ایم مسیر رو به رشد برای این ارز دیجیتال محبوب ادامه دار خواهد بود؟
کد خبر : ۴۰۴۷۱
به گزارش نبض نفت: در حال حاضر، هر عدد بیت کوین در بازار جهانی 56 هزار و 994 دلار و 90 سنت قیمت خورده است که نسبت به روز گذشته نزدیک به 500 دلار ارزان شده است و در نسبت با سه شنبه هفته گذشته بیش از 4 هزار دلار گران شده است. بیت کوین اغلب ارز رمزنگاری شده نامیده می شود به این معنی که نوعی ارز دیجیتال یا مجازی است؛ بنابراین بیت کوین ها سکه های فیزیکی واقعی نیستند. در عوض یک نسخه آنلاین از یک سکه هستند که مردم می توانند برای معاملات از آنها استفاده کنند.
هر بیت کوین یک فایل ذخیره شده در رایانه است و هر زمان که یک معامله ای ایجاد شود یک فایل در تلفن های هوشمند یا رایانه ها تغییر می کند و هر تراکنش در فهرستی به نام بلاک چین ثبت می شود که برای همه قابل دسترسی است.
بیت کوین یک ارز دیجیتال کاملاً غیر متمرکز است و هیچ مرجع نظارتی مانند بانک آن را رصد نمی کند این ویژگی بیت کوین سبب شده است که سرمایه گذاران به بازار این ارز دیجیتال جذب شوند؛ با این حال به دلیل ماهیت آن بسیاری از کشورها اجازه معامله بیت کوین را نمی دهند و بسیاری حتی آن را کاملاً ممنوع کرده اند.
قیمت بیت‌کوین چگونه تعیین می شود؟
امروز ارزش هر بیت کوین بیش از 56 هزار دلار برآورد شده است و این افزایش قیمت خیره کننده ای برای کوینی است که در ابتدا بین 0.0008 دلار تا 0.08 دلار قیمت داشته است؛ با این حال ارزش بیت کوین می تواند به همان سرعت نیز  کاهش یابد همان طور که قیمت آن فقط در ژانویه سال جاری 10 درصد کاهش یافته است.
عرضه و تقاضا بیت کوین
کشش مضاعف عرضه و تقاضا همیشه عامل نوسانات قیمت دارایی ها در طول تاریخ بوده است؛ میزان تولید بیت کوین محدود است و اگر تقاضا برای آن از حدی بیشتر شود قیمت آن به طور طبیعی افزایش می یابد و از طرف دیگر تنها 21 میلیون واحد از این ارز دیجیتال وجود دارد و اگر تعداد بیت کوین های استخراج شده به این عدد برسد بیت کوین تازه ای برای استخراج وجود نخواهد داشت و همین امر به ارزندگی آن می افزاید.
رقابت بیت کوین در بازار
بازار رقابتی فاکتور تعیین کننده دیگری برای قیمت بیت کوین است و هر چه ارزهای دیجیتال بیشتری وارد بازار شوند قیمت ها به طور افسارگسیخته افزایش پیدا نخواهند کرد اما در حال حاضر با وجود ارزهای دیجیتال بسیاری در بازار از آنجا که بیت کوین رهبر بی چون و چرا بازار ارزهای دیجیتال است این نوسانات قیمتی کماکان برای این ارز دیجیتال بسیار شارپ خواهد بود.
هزینه تولید بیت کوین
یک الگوریتم هر ده دقیقه یکبار بیت کوین جدیدی تولید می کند؛ کاربران از سراسر جهان برای حل یک مشکل ریاضی پیچیده رقابت می کنند تا پاداشی برای این دسته از سکه دریافت کنند. این فرایند استخراج نامیده می شود و هرچه افراد بیشتری درگیر شوند بردن آن دسته از سکه ها سخت تر می شود. از آنجا که همه چیز به صورت الکترونیکی انجام می شود استخراج کنندگان رمز ارز هزینه برق را متحمل می شوند و هزینه برق برای معاملات رمزنگاری و استخراج بسیار زیاد است و می تواند امر تعیین کننده ای در قیمت ارزهای دیجیتال باشد.
چشم‌انداز آینده بیت‌کوین
بیت‌کوین به طور کلی شاخص خوبی برای بازار رمزنگاری است زیرا بزرگترین ارز رمزنگاری شده از نظر ارزش بازار است و بقیه بازار تمایل دارند از روندهای آن پیروی کنند.
قیمت بیت کوین در سال 2021 تا کنون به طرز عجیبی نوسان داشته است و از بالاترین سطح 60 هزار دلار در آوریل به کمتر از 30 هزار دلار در ماه ژوئیه رسیده است و اخیراً نیز به بالای 56 هزار دلار قیمت خورده است. این بی ثباتی بخش بزرگی از دلایلی است که کارشناسان توصیه می کنند سرمایه گذاری های رمزنگاری در ابتدا باید کمتر از 5 درصد از نمونه کارها باشد.
بی‌ثباتی قیمت بیت‌کوین برای سرمایه‌گذاران به چه معنا است؟
بی ثباتی بیت کوین دلیل بیشتری برای سرمایه گذاران برای انجام یک بازی طولانی مدت ایجاد می کند و اگر برای پتانسیل بلند مدت خرید می کنید نگران نوسانات کوتاه مدت نباشید. بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که به سرمایه گذاری در ارزهای رمزنگاری شده خود نگاه نکنید یا آن را تنظیم کرده و فراموش کنید.
بیزینس اینسایدر در آخرین چشم انداز خود پیش بینی کرده است که قیمت بیت کوین تا پایان امسال تا 70 هزار دلار بالا رود و در این بین بسیاری از کارشناسان نیز بر این باور هستند که قیمت بیت کوین تا پایان امسال کماکان می تواند جهش های خیره کننده ای را به ثبت برساند.
منبع: اقتصاد نیوز
مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر