/
۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۲
قیمت طلا

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۰/۰۸/۱۱

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۴ درصد کاهش به ۱۷۹۰ دلار و ۷۴ سنت رسید.
کد خبر : ۴۰۸۰۷
به گزارش نبض نفت به نقل از رویترز، در حالی که تقویت دلار سبب کاهش جذابیت طلا برای خریدارانی شده که با ارزهای دیگر خرید می کنند و در حالی که همزمان با افزایش نرخ تورم سرمایه گذاران منتظر نتیجه نشست مهم سیاست گذاری فدرال رزرو هستند قیمت طلا روز سه شنبه شاهد کاهش بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.14 درصد کاهش به 1790 دلار و 74 سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه دسامبر با 0.21 درصد کاهش به 1792 دلار و 10 سنت رسید.

شاخص ارزش دلار که دیروز 0.3 درصد کاهش یافته بود امروز 0.1 درصد تقویت شد.

نشست دو روزه فدرال رزرو قرار است روز چهارشنبه به اتمام برسد. افزایش قیمت ها و رشد دستمزدها به بالاترین رقم های چند سال گذشته احتمالا چالش اصلی فدرال رزرو در این نشست خواهد بود. سیاست گذاران بانک مرکزی امریکا در تلاش اند تا میان مهار تورم و فرصت دادن بیشتر به اقتصاد جهت ترمیم و بازسازی توازن ایجاد کنند.

فعالیت های کارخانه ای آمریکا در ماه اکتبر کند شده و تمام صنایع شاهد مشکلاتی در زمینه تامین مواد اولیه و خام هستند. این آمارها نشان می دهد که اختلالات ایجاد شده در زنجیره عرضه همچنان در ابتدای سه ماهه پایانی سال فعالیت های اقتصادی را با مشکل مواجه ساخته است.

گلدمن ساکس پیش بینی خود از زمان اولین افزایش نرخ بهره در آمریکا را یک سال جلو آورده و به جولای 2022 رسانده است. این بانک آمریکایی انتظار دارد نرخ تورم همچنان بالا بماند.

در هنگام افزایش نرخ تورم طلا به صورت سنتی به یک بازار امن برای سرمایه گذاری تبدیل می شود، اما کاهش اقدامات محرک مالی و بالا بردن نرخ بهره جهت مقابله با فشارهای تورمی موجب افزایش سوددهی اوراق قرضه دولتی شده و هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا را بالا می برد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر