/
۱۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۰
نماینده مجلس:

واریز عواید فروش سوخت به حساب مرز نشینان غرب کرمانشاه

عواید فروش سوخت به حساب مرزنشینان غرب کرمانشاه واریز شد
کد خبر : ۴۰۸۸۴

نبض نفت-نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی گفت: عواید فروش سوخت به حساب هر خانوار روستایی غرب کرمانشاه که در سامانه مبادلات مرزی ثبت نام و پرونده مربوط را تکمیل کرده‌اند به میزان یک میلیون و ۹۴۲ هزار تومان واریز شد.

«شهریار حیدری»  افزود: در مجموعپنج هزار و ۶۰۰ خانوار مرزنشین در شهرستان های غرب کرمانشاه شامل قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب ساکن در روستاهای نوار مرزی از سهمیه فروش سوخت مرزنشینان برخوردار شدند.

وی اظهار داشت: از مجموع خانوارهایی که از عوایدفروش سوخت برخوردار شده اند، یک هزار و ۸۵۰ خانوار مرزنشین ساکن روستاهای شهرستان قصرشیرین و مابقی ساکنان روستاهای مرزی سرپل ذهاب و گیلانغرب هستند که روز گذشته این مبلغ به حساب آن ها واریز شد و مابقی خانوارهایی که هنوز این مبلغ به حساب آن ها واریز نشدهطی روزهای آیندهعواید فروش سوخت به حسابشان واریز می شود.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی گفت: هیات وزیران، با هدف ارتقای توان اقتصادی ساکنان روستاهای مرزی شعاع ۲۰ کیلومتری مرز و تخصیص سهمی از درآمدهای حاصل از صادرات زمینی فرآورده‌های نفتی، سهمیه فروش سوخت به مرزنشینان را تعیین و مصوب کرده است.

وی اظهار داشت: بر اساس این مصوبه، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران به نمایندگی از تمامی خانوارهای مشمول، اقدام به صادرات سهمیه سوخت آن ها از مرزهای زمینی کرده و ۲۰ درصد از ارزش ریالی صادرات را به‌ صورت ماهانه به حساب تعیین‌شده به نام سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها نزد خزانه‌داری کل کشور به‌عنوان «سهمیه مرزنشینان» واریز می‌کند.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی گفت: خانوارهای نوار ۲۰ کیلومتر مرز که عواید حاصل از فروش سوخت به حساب آن ها واریز نشده با تکمیل پرونده و فرآیندهای مربوطه به مرور این عواید به حساب آن ها واریز می شود.

قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در غرب کرمانشاه در مجموع با جمعیتی بیش از ۲۲۰ هزار نفر، ۲۴۹کیلومتر مرز با عراق دارد.

در امتداد این مرزهای رسمی خسروی و پرویزخان و بازارچه مرزی سومار فعال است.

منبع:ایرنا


مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر