/
۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۴

انتصاب مدیرعاملی متخصص و شایسته برای شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت برگ برنده وزیر نفت است

انتصاب مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت از بین فارغ‌التحصیلان با تجربه در این شرکت که اغلب آنها در دانشگاههای معتبر کشور تحصیل کرده‌اند می‌تواند ضمن تقویت بدنه مدیریتی صنعت نفت، نگرانی و دغدغه وزیر نفت و حتی رئیس‌جمهور محترم را در خصوص مصرف انرژی در کشور برطرف کند.
کد خبر : ۴۱۲۲۳
یادداشت- سیدمسعود حسینی سردبیر پایگاه خبری نبض نفت

به گزارش نبض نفت قریب به 20 سال از عمر شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت می­گذرد، شرکتی که تمرکز آن بر فعالیت‌های مدیریت و بهینه‌سازی مصرف انرژی در بخش‌های صنعت، ساختمان و حمل و نقل است.

مهندس جواد اوجی در جلسه اخذ رأی اعتماد از مجلس شورای اسلامی صراحتاً به مفاد کلیدی قانون اصلاح الگوی مصرف و ماده 12 قانون رفع موانع تولید از طریق"شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت" اشاره کرد.

یکی از دغدغه‌های اصلی وزیر محترم نفت مصرف بهینه گاز است که در چندین نوبت دیگر به ویژه در بازدید از مرکز دیسپچینگ شرکت ملی گاز رسماً مطرح و رسانه‌ای شد.

مهندس اوجی قطعاً به نقش و جایگاه مدیریت و بهینه‌سازی مصرف انرژی به ویژه مدیریت گاز در فصل زمستان سال جاری واقف است و قطعاً ابزار اجرایی سیاست‌های بهینه‌سازی انرژی در صنعت نفت در دستان توانمند شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت است. شرکتی که روز شماری می‌کند تا مهندس اوجی با انتصاب مدیرعامل آن "برگ برنده" خود را از جمع متخصصان کارآمد بخش انرژی رو کند.

20 سال تجربه فعالیت شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت با بدنه کارشناسان متخصص این شرکت در فراز و فرودهای مستمر، قطعاً قابلیت معرفی یک مدیر عامل توانمند، کارآمد و متخصص را در این شرکت فراهم کرده است، شرکتی که بیشترین متخصصان حوزه انرژی در صنعت نفت کشور را در خود جمع کرده و با تکیه بر تجربیات ارزنده خود ساز و کار اجرایی طرح‌های بهینه‌سازی انرژی در بخش‌های صنعت، ساختمان و حمل و نقل را می‌شناسد. بی شک اعتماد وزیر محترم نفت به این مجموعه فنی و توانمند، مسیر توسعه سیاست‌های بهینه‌سازی مصرف انرژی را با پشتوانه قانون اصلاح الگوی مصرف و ماده 12 قانون رفع موانع تولید فراهم خواهد آورد.

امروز حضور فارغ‌التحصیلان با تجربه در رشته‌های مهندسی سیستم‌های انرژی، مهندسی شیمی، مهندسی انرژی‌های تجدیدپذیر، مهندسی مکانیک و .... از دانشگاه های برتر کشور به ویژه دانشگاه صنعتی شریف در شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت انتخاب را برای وزیر هوشمند صنعت نفت چندان دشوار نخواهد کرد. بدون شک و قطعاً رویکرد تخصص‌گرایی وزیر کابینه سیزدهم در انتخاب مدیرعامل جدید شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت باعث دلگرمی انجمن‌های تخصصی انرژی، سرمایه‌گذاران بخش انرژی و فارغ‌التحصیلان مستعد انرژی دانشگاه‌های برتر کشور خواهد شد. افرادی که برای اجرایی شدن طرح‌های مختلف صرفه‌جویی انرژی در کشور ایده دارند و توانایی نشستن بر کرسی مدیریت این شرکت مهم را خواهند داشت. مدیریت جدید شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت نباید باری به هر جهت انتخاب شود. یک انتخاب شایسته در این شرکت می‌تواند برای وزیر جدید نقش یک برگ برنده را داشته باشد چرا که این انتخاب شایسته می‌تواند باعث کاهش دغدغه‌های مهندس جواد اوجی در بسیاری از عرصه‌ها باشد.

یکی از دغدغه‌های اصلی صنعت نفت کشور در زمستان پیش رو و فصل سرما تامین گاز مورد نیاز بخش‌های مختلف کشور به ویژه بخش خانگی است و موضوع آنقدر جدی است که شاید نیاز به واردات گاز از کشورهای شمالی نیز ضرورت پیدا کند در حالی که مصرف بهینه سوخت و مدیریت سوخت در کشور می‌تواند وزیر جدید نفت و حتی رئیس‌جمهور محترم را از چانه‌زنی و شاید امتیاز دادن به کشورهای همسایه شمالی بی‌نیاز کند.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر