/
۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۷

سیستان و بلوچستان فاجعه‌بارترین شاخصه دسترسی به آب‌بهداشتی را دارد

عضو کمیسیون آب و کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: سیستان و بلوچستان فاجعه‌بارترین شاخصه دسترسی به آب‌بهداشتی را در کشور دارد و اختصاص بودجه‌های لازم برای تکمیل مجتمع‌های آبرسانی تحول شگرفی را در محرومیت‌زدایی در استان ایجاد می‌کند.
کد خبر : ۴۱۲۸

پایگاه خبری نبض نفت - عبدالغفور ایران‌نژاد با اشاره به بحران بی‌آبی درسیستان و بلوچستان اظهار کرد: از مجموع 5500 روستای سیستان و بلوچستان بیش از 50 درصد آن‌ها یعنی حدود 3000 روستا هم‌اکنون فاقد هرگونه شبکه آب‌رسانی هستند.

وی افزود: بر اساس آمارها هم‌اکنون چیزی حدود هزار روستای فاقد شبکه به‌صورت سقایی و با سهیمه تنها 15 لیتر در روز توسط تانکر آب‎‌رسانی می‌شوند که این‌یعنی مردم بقیه 2000 روستای فاقد شبکه در نوبت همین سهمیه 15 لیتر آب سقایی هستند.

ایران‌نژاد خاطرنشان کرد: سیستان و بلوچستان فاجعه‌بارترین شاخصه دسترسی به آب بهداشتی را در کشور دارد و تنها استانی است که 30 درصد مردم مرکز استان، زاهدان، هم فاقد هرگونه شبکه آب بهداشتی هستند.

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از میان شهرستان‌های سیستان و بلوچستان شهرستان چابهار پایین‌ترین شاخصه دسترسی به آب بهداشتی را دارد به‌طوری‌که هم‌اکنون تنها 23 درصد مردم شهر و روستاهای چابهار به آب‌بهداشتی دسترسی دارند و بقیه به‌صورت سقایی آب‌رسانی می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: برای رفع مشکل بی‌آبی در استان و به‌ویژه در روستاها 18 مجتمع آب‌رسانی هم‌اکنون در سراسر استان بااعتباری بالغ‌بر 200 میلیارد تومان در دست‌ساخت است که بسیاری از آن‌ها به دلیل کمبود اعتبار سال‌هاست به‌بهره‌برداری نرسیده است و در صورت اختصاص بودجه‌های لازم برای تکمیل‌ آن‌ها تحول شگرفی در محرومیت‌زدایی از سیستان و بلوچستان به وجود می‌آید.



ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید

منبع: ایسنا
مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر