/
۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۸
نماینده رامهرمز و رامشیر در گفتگو با نبض نفت:

تصمیم مجلس در خصوص دو نرخی شدن قیمت بنزین برای خودروهای داخلی و خارجی/گاز فلر و ریزگرد نفس خوزستانی ها را بند آورده است

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه گازهای فلر در خوزستان در کنار ریزگردها هوای استان را آلوده کرده است گفت: گازهایی که می تواند به عنوان یک انرژی تبدیلی برای اقتصاد کشور سودآور باشد اکنون در حال سوختن است و خود یک آلاینده زیست محیطی استان خوزستان به شمار می رود.
کد خبر : ۴۱۳۹

پایگاه خبری نبض نفت-اقبال محمدیان نماینده رامهرمز و رامشیر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با نبض نفت درباره وضعیت هدر رفت گازهای فِلِر در چاه های نفتی استان خوزستان اظهارداشت: در تمام کشورهای توسعه یافته استفاده زیادی از مشتقات نفت و گازی می شود اما شاهد هستیم در استان خوزستان مشعل های زیادی درحال سوختن است.

وی افزود: متاسفانه گازهای فلری که به عنوان یک انرژی تبدیلی، می شود از آن استفاده کرد اکنون در حال سوختن است و خود یک آلاینده زیست محیطی و گرمای استان به شمار می رود.

محمدیان تصرح کرد: هم اکنون هزاران مشعل روشنی در شبانه روز باعث هدر رفت سرمایه ملی است، بنابراین بهتر است وزارت نفت نگاه ویژه ای به این موضوع مهم داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: بکارگیری انرژی این گازها هم اشتغال برای جوانان استان را فراهم می کند و هم جلوگیری از آلاینده استان است .

محمدیان با بیان اینکه گاز فلر در کنار پدیده ریز گرد که نفس کشیدن را از مردم گرفته است دو دلیل اصلی آلودگی هوای استان است یادآور شد: متاسفانه تا الان فکری به حال آن نشده و این کاری است که باید با مطالعات کارشناسی باید اقدام موثر برای آن شود.

تصمیم مجلس درخصوص دو نرخی شدن قیمت بنزین برای خودروهای داخلی و خارجی

وی همچنین در باره تصمیم دولت برای افزایش قیمت حامل های انرژی در سال آینده گفت: وضعیت معیشت و اقتصاد مردم برای ما بسیار مهم است چرا که در ارتباط چهره به چهره با مردم این احوال مردم را بهتر از دولت حس می کنیم بنابراین با افزایش قیمت در این زمان شدیدا مخالف هستیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر هم قرار باشد این اتفاق بیفتند باید یک تفکیکی صورت گیرد خاطرنشان کرد: حتی در بحث خوردو ها باید ملاحظات عادلانه دیده شود. مثلا خودرو های داخلی چون پراید، سمند باید مورد توجه بیشتری باشند تا خودروهای خارجی .

وی با بیان اینکه دو نرخه شدن قیمت سوخت خودروهای داخلی وخارجی طرحی است که از سوی برخی کارشناسان در مجلس مطرح و در حال بررسی است گفت: مجلس تا اینجا نشان داده که همراه با مردم عمل می کند و توجه به توده مردم دارد. ما این را مبنای کار قرار دادیم و با افزایش هر گونه قیمت حامل انرژی مخالف هستیم.

محمدیان تاکید کرد: اگر می خواهیم از تولیدات داخلی حمایت بکنیم باید یک امتیازی برای خریدار خودروی داخلی اختصاص دهیم و یکی از این آیتم ها می تواند کاهش قیمت سوخت باشد.

تهیه و تولید: محمد اکبری

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر