/
۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۵

تبدیل وضعیت ایثارگران و ماجرای تفسیرهای عجیب و غریب از بند «و» ماده ۴۴

مصوبه مجلس شورای اسلامی در خصوص تبدیل وضعیت ایثارگران کاملا شفاف و روشن است اما برخی وزارتخانه‌ها در مقابل آن تفسیرهای عجیب و غریبی از آن ارائه می‌کنند تا این قانون را به صورت جامع اجرایی نکنند.
کد خبر : ۴۱۵۶۱

به گزارش نبض نفت در تفسیر بند «و» ماده (۴۴) قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران به صورت شفاف به نحوه تبدیل وضعیت ایثارگران اشاره شده است.

موضوع استفساریه:

آیا دولت موظف است افراد مشمول ماده (۲۱) قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران و اصلاحات و الحاقات بعدی آن که در زمان حاکمیت قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران مصوب ۲۵/۱۰/۱۳۸۹ به صورتی غیر از استخدام رسمی به‌کارگیری شده‌اند را براساس شرایط مندرج در بند «و» ماده (۴۴) قانون مذکور (قانون برنامه پنجساله پنجم) و اصلاحات بعدی آن به صورت رسمی به استخدام درآورد؟

در استفساریه بند واو هم واژه استخدام (نه تبدیل وضعیت) و بر اساس شرایط مندرج در بند وا‌و لحاظ شده و بخشنامه شرکت ملی نفت کلیه مشمولین را با حداقل مدرک دیپلم و حداکثر سن ۵۰ به استخدام رسمی و نیروهای زیر دیپلم را به قرارداد دائمی کار تبدیل وضعیت خواهد کرد.

در نتیجه هر گونه شرایطی خارج از بخشنامه بند واو تفسیر و اجرای دوگانه از یک قانون خواهد بود و ما مشمولین ماده ۲۱ قانون جامع ایثارگران این را نخواهیم پذیرفت.


مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر