/
۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۲
عرضه نفت اوپک

تعدیل عرضه نفت اوپک ادامه دارد

دبیرکل اوپک اعلام کرد که این سازمان برای کمک به توازن بازار نفت به تعدیل عرضه خود ادامه می‌دهد.
کد خبر : ۴۱۶۰۰
به گزارش نبض نفت به نقل از خبرگزاری رویترز از میلان، محمد سانوسی بارکیندو روز شنبه (۱۳ آذرماه) در وبیناری در ایتالیا اعلام کرد که سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) با ادامه تعدیل عرضه نفت خود به توازن بازار نفت کمک می‌کند.

وی گفت: به انجام آنچه اعتقاد داریم ادامه می‌دهیم تا مطمئن شویم بر مبنایی پایدار به ثبات بازار نفت دست خواهیم یافت.

قیمت‌های نفت روز پنجشنبه (۱۱ آذرماه) و پس از تصمیم اوپک و متحدانش (اوپک‌پلاس) مبنی بر ادامه برنامه افزایش ماهانه تولید - با وجود نگرانی‌ها از آزادسازی ذخیره‌سازی راهبردی نفت آمریکا و شیوع سویه اومیکرون ویروس کرونا - کاهش یافت.

دبیرکل اوپک افزود: بر اساس برآورد کنونی رشد تقاضا در سال ۲۰۲۱، ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه در روز است و در سال ۲۰۲۲، ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در روز به این رقم اضافه می‌شود.

بارکیندو تصریح کرد: ابهام‌ و نوسان‌ بازارهای نفت به‌دلیل عوامل بیرونی مانند شیوع ویروس کروناست و لزوماً دلیل آن بنیان‌های بازار نفت و گاز نیست.

وی اظهار کرد: اکنون در مسیر بازگشت به سطح مصرف پیش از شیوع کرونا در سال ۲۰۲۲ هستیم.

دبیرکل اوپک گفت: پیش‌بینی شده است که بیش از ۵۰ درصد سبد انرژی جهان در سال ۲۰۴۵ یا حتی تا اواسط قرن به نفت و گاز اختصاص یابد.

بارکیندو با اشاره به نشست آب و هوایی سازمان ملل متحد در گلاسکو گفت: در همه تعهدهایی که در گلاسکو شنیدیم، هنوز نقشه راه عینی یا برنامه‌ای برای نحوه جایگزینی این ۵۰ درصد - بدون ایجاد آشفتگی در بازارهای انرژی - مشاهده نکرده‌ایم.

وی تأکید کرد: برای داشتن آینده‌ای قابل پیش‌بینی به نفت و گاز نیاز داریم.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر