/
۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۹
تفاهم‌نامه همکاری

پالایشگاه شهید هاشمی‌نژاد و دانشگاه آزاد خراسان رضوی تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد و دانشگاه آزاد خراسان رضوی همسو با تقویت ارتباط بین صنعت و دانشگاه و استفاده از ظرفیت کسب‌وکارها و استارتاپ‌های دانش‌بنیان پیشگام در عرصه‌های نوآورانه فناوری، تفاهم‌نامه همکاری پژوهشی و توسعه فناوری امضا کردند.
کد خبر : ۴۱۶۱۵
به گزارش نبض نفت به نقل از شرکت ملی گاز ایران، سعید ضرابی، رئیس پژوهش و فناوری شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد در این باره گفت: این تفاهم‌نامه با عنوان طرح پویش به‌منظور افزایش همکاری‌های فنی و پژوهشی صنعت گاز با دانشگاه و استفاده از امکانات دو طرف و بهره‌گیری از توانمندی‌های دو جانبه فنی، علمی و تحقیقاتی امضا شد تا فصل نوینی از همکاری‌های مشترک آغاز شود.

وی با بیان اینکه دانشگاه و صنعت به‌عنوان دو بخش پویا و محوری جامعه، نیازمند همکاری متقابل و مؤثر هستند، تصریح کرد:  امروزه برقراری ارتباط منسجم و سازمان‌یافته میان صنایع و دانشگاه‌ها از نیازهای اساسی کشور به‌شمار می‌آید.

رئیس پژوهش و فناوری شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد ادامه داد: پالایشگاه گاز شهید هاشمی‌نژاد نیز در تلاش است با گسترش و ارتقای همکاری‌های دوجانبه با دانشگاه‌ها و مراکز علمی، فعالیت‌های حوزه فناوری خود را در قالب این تفاهم‌نامه‌ها گسترش دهد.

ضرابی همچنین با بیان اینکه شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان محصول گوگرد کشور به‌شمار می‌رود، تأکید کرد: یکی از فعالیت‌های جدی صنعت گاز در استفاده بهینه از این محصول، جلوگیری از خام‌فروشی و ایجاد ارزش افزوده بالاتر است که همسو با آن با ایجاد پژوهشکده گوگرد در منطقه عملیاتی خانگیران تلاش می‌کنیم با همکاری‌ شرکت‌های دانش‌بنیان و انجام طرح‌های پژوهشی، این مهم را پیگیری و گسترش دهیم.

وی با اشاره به رویکرد شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد در طول سال‌های گذشته در حوزه‌های پژوهشی، یادآور شد: کارشناسان و متخصصان شاغل در این شرکت افزون ‌بر انجام پروژه‌های عملیاتی، در حوزه پژوهش‌ و فناوری نیز کارنامه درخشانی از خود بر جای گذاشته‌اند.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر