/
۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۵
آمریکا:

نورد استریم ۲ در صورت افزایش خشونت روسیه علیه اوکراین راه‌اندازی نمی‌شود

وزیر امور خارجه آمریکا هشدار داد خط لوله نورد استریم ۲ یک اهرم فشار بر روسیه است و در صورت از سرگیری خشونت علیه اوکراین، راه اندازی نخواهد شد.
کد خبر : ۴۱۸۰۲
به‌گزارش نبض نفت به نقل از رویترز، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد اگر روسیه خشونت علیه اوکراین را از سر بگیرد، جریان گاز از طریق خط لوله نورد استریم 2 برقرار نخواهد شد.

وی تاکید کرد:«هیچ گازی در حال حاضر در این خط لوله جریان ندارد. درواقع این خط لوله یک اهرم فشار بر روسیه است، چون می‌دانیم رییس‌جمهور روسیه تا چه حد تمایل به صادرات گاز از این خط لوله دارد. اما اگر روسیه خشونت علیه اوکراین را از سر بگیرد، این اتفاق هرگز نمی‌افتد».

این خط لوله که شدیداً مورد حمایت ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه و آنجلا مرکل، صدراعظم قبلی آلمان بوده به‌شدت مورد انتقاد بسیاری از کشورها قرار گرفته‌است. 

آمریکا و بسیاری از کشورهای اروپایی نگران وابستگی بیش‌از حد اروپا به روسیه هستند.

به‌علاوه این نگرانی وجود دارد که اوکراین با راه‌اندازی این خط لوله از نظر اقتصادی و دیپلماتیک تضعیف شود. اوکراین تا به امروز یکی از کشورهای اصلی برای انتقال گاز روسیه به اروپا بوده و درعین‌حال درحال مبارزه با نیروهای جدایی‌طلب تحت حمایت روسیه در داخل مرزهای خود است.

صدراعظم جدید آلمان هم اعلام کرده در صورت افزایش درگیری‌ها بین روسیه و اوکراین، خط لوله نورد استریم 2 راه‌اندازی نخواهد شد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر