/
۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۷
در آخرین روز گردهمایی نمایندگی‌های ایران در کشورهای همسایه صورت گرفت؛

هم اندیشی وزیران راه و ارتباطات با سفرای ایران

وزیران راه و شهرسازی و ارتباطات و فناوری اطلاعات در آخرین روز گردهمایی روسای نمایندگی‌های ایران در کشورهای همسایه، ضمن تشریح دیدگاه‌های خود در جریان نظرات و دیدگاه‌های سفرای کشورمان در کشورهای همسایه قرار گرفتند.
کد خبر : ۴۱۸۵۳
نبض نفت- در آخرین روز از گردهمایی روسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در کشورهای همسایه، وزیر راه و شهرسازی به همراه رییس کمیسیون عمران مجلس و مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی میهمان وزارت امور خارجه بودند.

وزیر راه و شهرسازی در این نشست برنامه های این وزارتخانه در حوزه همکاری با دیگر کشورها خصوصا همسایگان را تشریح کرد.

رضا رضایی کوچی رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی هم در این نشست همکاری و همراهی بخش‌های مختلف دولت و مجلس را برای پیشبرد پروژه‌های عمرانی ضروری خواند.

در پایان این جلسه سفرا و روسای نمایندگی‌های ایران به بیان دیدگاه‌ها و پیشنهادات عملی خود در خصوص اظهارات میهمانان جلسه پرداختند.

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم با حضور در جمع سفرای ایران در کشورهای همسایه به بیان دیدگاه های خود در حوزه‌های مرتبط پرداخت.

زارع پور گسترش دیپلماسی دیجیتال را از اهداف وزارتخانه خود برشمرد و به چالش‌های این حوزه نیز پرداخت.

وی ترانزیت ترافیک و محتوا به کشورهای همسایه را از موضوعات مورد همکاری وزارت ارتباطات و وزارت امور خارجه برشمرد.

در این نشست همچنین رؤسای نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در کشورهای همسایه، ضمن بیان ظرفیت های موجود در این زمینه راهکارهای پیشنهادی خود را در این خصوص ارائه کردند.

توجه به حوزه حقوق بین‌الملل فضایی از جمله مواردی بود که روسای نمایندگی‌های ایران در این نشست بر آن تاکید کردند.

منبع: ایرنا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر