/
۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۲
سخنگوی دولت:

افراد فاقد خودرو یارانه بنزین می‌گیرند

سخنگوی دولت از اختصاص یارانه بنزین به افراد فاقد خودرو خبر داد و گفت: طرح ما برای توزیع عادلانه‌تر یارانه بنزین این است که این یارانه به افراد اختصاص پیدا کند.
کد خبر : ۴۱۹۸۲

نبض نفت- علی بهادری جهرمی درباره اختصاص یارانه بنزین به افرادی که خودرو ندارند، اظهار کرد: تا پیش از این یارانه بنزین به دارندگان خودروها اختصاص پیدا می‌کرد که ناعادلانه‌ بود زیرا بخشی از مردم فاقد خودرو هستند و چیزی به آنها تعلق نمی‌گرفت.

وی افزود: موضوع دیگر اینکه بعضی مردم چند خودرو داشتند و چند برابر افرادی که یک خودرو دارند از این یارانه استفاده می‌کردند بنابراین برای اینکه یارانه بتواند توزیع عادلانه‌تری داشته باشد. طرح این است که بنزین یارانه‌ای به افراد اختصاص پیدا کند.

سخنگوی دولت سرپرست خانوارها را متولی دریافت یارانه بنزین اعلام کرد و گفت: اکنون بنزین یارانه‌ای ۱۵۰۰ تومانی و بنزین سه هزار تومانی داریم، زمانی که بنزین ۳۰۰۰ تومانی فروش می‌رود، ۱۵۰۰ تومان تفاوت آن برای بازتولید به حساب هدفمندی یارانه‌ها می‌رود و در اختیار دولت قرار می‌گیرد.

بهادری جهرمی تصریح کرد: فرض بر این است که اگر قرار است یارانه‌ای اختصاص داده شود و مابه‌التفاوتی دریافت شود، به‌طور مستقیم سراغ افرادی که از بنزین استفاده نکرده‌اند برویم.

وی یادآور شد: بر این اساس عده‌ای از یارانه با خریدن بنزین استفاده می‌کنند و گروهی دیگر هم که از این یارانه استفاده نمی‌کنند خود یارانه به آنها تخصیص پیدا می‌کند.

منبع:شانا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر