/
۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۹
پیام تبریک

مدیرعامل نفت و گاز پارس سالروز تأسیس این شرکت را تبریک گفت

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با صدور پیامی بیست‌وسومین سالروز تأسیس این شرکت را تبریک گفت.
کد خبر : ۴۲۰۰۳
به گزارش نبض نفت  به نقل از شرکت نفت و گاز پارس، در متن پیام محمد مشکین‌فام آمده است:

«شرکت نفت و گاز پارس به‌عنوان یکی از سازمان‌های زیرمجموعه شرکت ملی نفت ایران در تاریخ یکم دی‌ماه سال ۱۳۷۷ تأسیس و با مسئولیت خطیر توسعه بزرگ‌ترین میدان گازی جهان، در قالب سازمانی جوان، توانمند و چابک خود را در حوزه‌های بالادستی صنایع نفت و گاز به فعالان این عرصه معرفی کرده است.

با گذشت بیست‌وسه سال از تأسیس این شرکت و از طرفی پایان مرحله نخست توسعه میدان پارس جنوبی، در نظر است با استعانت از درگاه ایزد منان طرح‌های جدید در زمینه توسعه میدان‌های نفت و گاز و همچنین نگهداشت تولید از حوزه پارس جنوبی، در قالب مرحله دوم توسعه اجرا شود.

ثمره تأسیس شرکت نفت و گاز پارس در طول ۲۳ سال فعالیت درخشان، تبدیل­ شدن آن به شرکتی پویا و توانمند با کارکنانی کارآزموده بوده که از ظرفیت حضور در عرصه‌های بین‌المللی برخوردار هستند.

از برجسته‌ترین دستاوردهای حاصله در این مدت می‌توان به توسعه و بهره‌برداری از ۲۷ فاز استاندارد گازی (راهبری ۳۷ سکوی دریایی تولید و برداشت گاز و احداث ۱۳ پالایشگاه عظیم فراورشی) اشاره کرد که محصولات تولیدی آن به‌عنوان گازسوخت و نیز خوراک اولیه مبادی مختلف کشور (خانگی، نیروگاه‌ها، مجتمع‌­های پتروشیمی، پالایشگاه‌­های نفت و...) محسوب می‌شود.

با توجه به تصمیم‌های وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران، تأمین حداکثری سوخت زمستانی در سرلوحه فعالیت‌های شرکت نفت و گاز پارس قرار گرفته که خوشبختانه با همت جهادی و تلاش شبانه‌روزی کارکنان خدوم و زحمتکش، ضمن انجام تعمیرات اساسی سکوهای دریایی، با همدلی و همراهی مضاعف کارفرما و پیمانکاران این مهم محقق شده است.

همچنین، همسو با تأمین مطمئن برق مورد نیاز پالایشگاه‌های مستقر در مناطق تمبک و اختر، بلوک اول سیکل ترکیبی نیروگاه بعثت با ظرفیت ۱۶۰ مگاوات در آستانه راه‌­اندازی قرار دارد.

با هدف ارتقای کیفیت میعانات گازی پارس جنوبی، پروژه مرکاپتان­‌زدایی از میعانات گازی پالایشگاه فازهای ۲ و ۳ پارس جنوبی با ظرفیت ۸۰ هزار بشکه در روز نیز عملیاتی شده است.

شرکت نفت و گاز پارس علاوه بر توسعه طرح‌های میدان‌های نفت و گاز به‌عنوان وظیفه اصلی، با برخورداری از نیروی انسانی متخصص و باتجربه در بخش‌های گوناگون، توانسته است همسو با پایداری تولید گاز و سایر فرآورده‌­ها و تکمیل زنجیره ارزش، تاکنون طرح‌ها و پروژه‌های متعددی را در حوزه‌ ساخت واحدهای نیروگاهی، پشتیبانی و تکمیلی، بنادر و پایانه‌های صادراتی، با موفقیت اجرا کند.

از جمله طرح‌های راهبردی این شرکت که به مرحله بهره­‌برداری رسیده­، عبارتند از «احداث مخازن ذخیره‌سازی متمرکز میعانات گازی پارس جنوبی (راه‌­اندازی در سال ۱۳۹۹)، فاز نخست پایانه نفتی جاسک (راه‌­اندازی در تیرماه ۱۴۰۰)، بندر سیراف پارس (راه‌­اندازی در مرداد امسال).

براساس اولویت‌­های ابلاغی شرکت ملی نفت ایران، تکمیل عملیات اجرایی و راه‌­اندازی پالایشگاه فاز ۱۴ و مرحله نخست طرح توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی نیز به‌طور جدی در دستور کار قرار دارد.

فعالیت‌­هایی نظیر تکمیل فاز دوم بندر سیراف پارس و پایانه نفتی جاسک، راه‌اندازی کامل نیروگاه سیکل ترکیبی بعثت، اجرای فاز نخست طرح توسعه میدان‌های گازی کیش، بلال، فرزاد (ب) و میدان گازی پارس شمالی با هدف تأمین مطمئن گاز مصرفی کشور و همچنین پیگیری تحقق برنامه حفظ و نگهداشت تولید گاز از میدان مشترک پارس جنوبی، از دیگر برنامه‌های مهم شرکت در امسال است.

امید است، با انجام به­‌موقع و مناسب فعالیت‌های مزبور، دین خود را به مردم شریف ایران و آنان که با بینش خود نام شرکت نفت و گاز پارس را در تاریخ صنعت نفت ماندگار ساختند، ادا کنیم.

در بیست‌وسومین سالروز تاسیس شرکت نفت و گاز پارس از همگی همکاران سختکوش که در طول بیش از دو دهه فعالیت مستمر در این مسیر پرفراز و نشیب با قامتی برافراشته در راستای شکوفایی صنعت نفت و اعتلای نام بزرگ این شرکت قدم برداشته‌­اند، قدردانی کرده و این روز را به همه عزیزان تبریک می‌­گویم.»

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر