/
۰۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۶
احیای برجام

مذاکره‌کنندگان آمریکا و روسیه باز هم درباره «احیای برجام» رایزنی کردند

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در مذاکرات وین و «رابرت مالی» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران برای دومین بار دیدار و درباره «احیای برجام» رایزنی کردند.
کد خبر : ۴۲۱۸۹
نبض نفت-نماینده  روسیه در نهادهای بین‌المللی مستقر در وین در پیامی توییتری از دومین دیدار خود در یک روز گذشته با موضوع مذاکرات برای «احیای برجام» خبر داد.

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در  مذاکرات وین که عهده‌دار نمایندگی مسکو در نهادهای بین‌المللی مستقر در وین را برعهده دارد، چهارشنبه شب (به وقت تهران) یک بار دیگر با «رابرت مالی» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران دیدار کرد.

طبق پیام توییتری اولیانوف، «من عصر (چهارشنبه به وقت وین) برای دومین بار با آقای رابرت مالی نماینده ویژه ایالات متحده در امور ایران دیدار کردم».

این دیپلمات ارشد روس در توضیح این دیدار ادامه داد: «ما گفت‌و‌گوهای فشرده و به اعتقاد من مفیدی را در جریان مذاکرات وین درباره راه و روش عینی احیای  برجام حفظ می‌کنیم».

دیدار اولیانوف و مالی در وین در شرایطی انجام شده که اولین دیدار نمایندگان روسیه و آمریکا در مذاکرات وین عصر روز چهارشنبه (دیروز به وقت تهران) برگزار شده بود.

نماینده مسکو در توضیح دیدار اول خود با مالی در توییتر نوشته بود: رایزنی‌ها و هماهنگی نزدیک بین هیأت‌های روسیه و ایالات متحده در جریان مذاکرات وین، پیش‌نیاز مهمی برای پیشرفت در جهت احیای برجام است.

دور هشتم مذاکرات ایران و گروه ۱+۴ به منظور رفع تحریم‌ها علیه ایران با برگزاری نشست افتتاحیه کمیسیون مشترک برجام از عصر دوشنبه ششم دی ماه در شهر وین آغاز شد. در این نشست روند مذاکرات مورد ارزیابی قرار گرفت و همچنین در خصوص نحوه ادامه گفت‌وگوها بحث و تبادل نظر شد.

رایزنی‌ها بین هیأت مذاکره کننده ایران و هیأت‌های حاضر در وین در جریان است. بعد از ظهر روز گذشته   در ادامه این رایزنی‌ها نشست مشترکی با حضور علی باقری مذاکره‌کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران، انریکه مورا معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و نمایندگان سه کشور اروپایی عضو برجام (فرانسه، انگلیس و آلمان) در هتل کوبورگ شهر وین برگزار شد.

روز گذشته گفت‌وگوهای دو و چندجانبه با تمرکز بر موضوع رفع تحریم برگزار شد و کارگروه مرتبط با موضوعات هسته‌ای نیز تشکیل جلسه داد.

منبع:فارس

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر