/
۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۶

واکنش نیروهای ارکان ثالث در خصوص توضیحات شرکت گاز استان قزوین

تعدادی از نیروهای ارکان ثالث شرکت گاز استان قزوین در خصوص توضیحات روابط عمومی شرکت گاز استان قزوین واکنش نشان داده و توضیحاتی در خصوص مشکلات پیمانکاری در این استان مطرح کرده‌اند.
کد خبر : ۴۲۲۲۴
به گزارش نبض نفت پس از انتشار خبری با عنوان "اعتراض کنیم اخراج می‌شویم" توسط پایگاه خبری نبض نفت در خصوص مشکلات نیروهای پیمانکاری در شرکت گاز استان قزوین، روابط عمومی شرکت گاز این استان متنی برای شفاف‌سازی در خصوص وضعیت پیمانکاران ارسال کرد که پایگاه خبری نبض نفت نیز بر اساس وظیفه ذاتی خود که همان اطلاع‌رسانی است این متن را منتشر کرد. پس از انتشار توضیحات روابط عمومی شرکت گاز استان قزوین تعدادی از نیروهای ارکان ثالث شرکت گاز استان قزوین در خصوص توضیحات روابط عمومی شرکت گاز استان قزوین واکنش نشان داده و توضیحاتی در خصوص مشکلات پیمانکاری در این استان مطرح کرده‌اند.

متن ارسالی نیروهای ارکان ثالث شاغل در شرکت گاز استان قزوین به شرح زیر است:

در ابتدا از شما پایگاه خبری نبض نفت که روزنه امیدی در مسیر احقاق حق صدها نیروی خدوم شرکت گاز گشودید تشکر و قدردانی می‎‌کنیم.

با توجه به اینکه در آذر ماه سال جاری خبری در مورد مشکلات پرسنل ارکان ثالث گاز استان قزوین منتشر شد و مسولان شرکت گاز استان را مجبور به واکنش و پاسخ اجمالی کرد متاسفانه دوباره مشاهده شد که مسولان فوق با سخنان دور از منطق و انصاف هیچ وقت پاسخگوی واقعی نیروهای ارکان ثالث طی این چهار سال نبوده‌اند و فقط از تخصص، هنر و زحمت این قشر به عنوان برده سوء استفاده می‌کنند و در صورت بیان مشکلات جهت احقاق حق این قشر عزیز با پاسخ (شما نیروی پیمانکاری هستید و به ما هیچ ارتباطی ندارید) کم لطفی خود را به این عزیزان تحمیل کرده‌اند.

لذا موارد زیر در خصوص توضیحات روابط عمومی محترم شرکت گاز استان قزوین به سمع و نظر مخاطبان عزیز پایگاه خبری نبض نفت می‌رسد:

1- در استان قزوین متاسفانه یک شرکت بزرگ و پرتخلف وجود دارد که با تعدد پیمان با نام‌های مختلف ولی با مدیریت واحد (به اتفاق نماینده تام الاختیار خود) در زمینه‌های بهرهبرداری، تعمیرات و امور مشترکین بیشتر فعالیت‌های پیمانکاری شرکت گاز استان را در دست دارد.

2- همه مسولین گاز استان قزوین از تخلفات شرکت مذکور آگاه هستند ولی به دلایل نامعلوم هیچ کدام نمی‌توانند با مدیر عامل خاطی برخورد کنند و ارائه هر گونه گزارش کتبی و اعتراض به وضع موجود توسط نیروهای ارکان ثالث به اداره گاز استان برابر با اخراج بدون قید و شرط می‌باشد.

3- بر خلاف اظهارات شرکت گاز استان قزوین، تعلیق و اخراج چند تن از همکاران در سطح استان و شهرستان‌های تابعه صورت گرفته که در صورت نیاز نسبت به ارائه مستندات اقدام خواهد شد.

4- برخی دیگر از تخلفات عمده شرکت پیمانکاری فوق نیز به شرح زیر می‌باشد:

الف -عدم ارائه نسخه قرارداد به پرسنل طی 4 سال اخیر

ب- اختلاف فاحش حقوق بین لیست ارسالی به بیمه و حقوق واریزی به حساب پرسنل

ج-عدم ارائه فیش حقوقی به پرسنل طی یک سال اخیر

د-تحمیل برای امضای تسویه حساب (مجهول و مبهم بدون ذکر مصادیق تسویه و ریز مطالبات) و تهدید به اخراج در صورت عدم امضا

ه-مشروط کردن امضای پیمان جدید به امضای تسویه حساب مذکور در بند (د)

و-اخذ امضای اجباری در برگه‌های سفید با عنوان سربرگ مساعده تا در صورت گرفتاری در تنگناهای حسابرسی بتواند از آنها سوء استفاده کند.

ز-عدم واریز پول غذا (10ماه اخیر) و هزینه ورزش (طی 4 سال اخیر)

ح-اخذ هزینه خسارت لوازم مصرفی از قبیل خودرو و ابزار از طرق کارتخوان غیررسمی (و با قیمت غیر واقعی) و به وسیله انسداد حقوق

ط-با توجه به حساسیت شغل گازبان و امدادگر و رعایت عنصر بومی بودن جهت پیشگیری از هرگونه حادثه احتمالی که مبتنی بر شناخت فرد از مکان جغرافیایی خدمت اوست (و در متن پیمان هم به آن اشاره شده است) ولی برخلاف قاعده، معترضین به حقوق حقه خود، محکوم به جابه‌جایی‌های مکرر به نقاط دوردست می‌شوند.

ی-عدم موافقت با مرخصی استحقاقی اکثریت پرسنل و عدم محاسبه و پرداخت نکردن آن در پایان پیمان

ک-عدم نظارت مسولان اداره گاز استان قزوین به نحوه عقد قرارداد پیمانکار و پرسنل و طریقه اجرای درست پیمان

از طرف جمعی از پرسنل ارکان ثالث شرکت گاز استان قزوین

در پایان تاکید می‌شود پایگاه خبری نبض نفت به عنوان یک رسانه بی‌طرف آماده است تا مستندات مربوط به شرکت گاز استان قزوین و پیمانکار مربوطه را نیز منتشر کند تا شفاف‌سازی لازم در این خصوص صورت گیرد.

 

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر