/
۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۳
رابط اتاق تعاون ایران با کمیسیون کشاورزی مجلس در گفتگو با نبض نفت تاکید کرد:

عملکرد بانک ایران زمین در حمایت از واحدهای تولیدی قابل تقدیر است

اکبری رابط اتاق تعاون ایران با کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی عملکرد بانک ایران زمین در حمایت از واحدهای تولیدی را قابل تقدیر دانست و گفت در شرایط تحریمی کنونی لازم است بانک‌ها از واحدهای تولیدی، صنعتی و کشاورزی حمایت بیشتری داشته باشند.
کد خبر : ۴۲۲۲۵
علی اکبری رابط اتاق تعاون ایران با کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در یک گفتگوی اختصاصی با پایگاه خبری نبض نفت به نقش و اهمیت بانک‌ها در چرخه تولید کشور اشاره کرد و گفت: یکی از مولفه‌های بسیار تاثرگذار در بخش تولید اعم از کشاورزی، صنعت یا حتی روابط تجاری دسترسی به منابع مالی است. با توجه به اینکه در لایجه بودجه سال 1401 احتمال دارد ارز 4200 تومانی حذف شود و ارز نیمایی در برخی حوزه‌ها مورد استفاده قرار گیرد قطعاً واحدهای تولیدکننده و واحدهای صنعتی نیاز به نقدینگی و گردش مالی دارند. اکبری افزود: بدون شک یکی از واحدهای اقتصادی که در کشور می‌تواند به افزایش نقدینگی واحدهای تولیدی کمک کند بانک‌ها هستند.

رابط اتاق تعاون ایران با کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بانک‌ها در ایران دارای نقاط قوت و ضعفی هستند گفت: بانک‌ها در برخی حوزه‌ها خوب عمل کرده‌اند. به نظر من سیستم بانکداری در حوزه‌های تخصصی عملکرد بهتری داشته‌اند. با توجه به شرایط کنونی در کشور و اینکه تولیدکننده‌ها و بسیاری از واحدهای صنعتی نیاز به منابع دارند بانک‌ها باید مشارکت کنند و زمینه افزایش نقدینگی و گردش نقدینگی را برای این واحدها تسهیل کنند. نماینده سابق شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار داشت: وقتی به بسیاری از صنایع از جمله صنایع فراوری نگاه می‌کنیم متوجه می‌شویم که بسیاری از این صنایع معطل مانده‌اند و زیر ظرفیت مجموعه در حال فعالیت هستند یا اینکه بسیاری از آنها در حال تعطیل شدن هستند. انصافا بسیاری از این واحدهای تولیدی نیاز به سرمایه در گردش دارند تا نقدینگی آنها افزایش پیدا کند و این واحدها بتوانند فعالیت خود را توسعه دهند و به فعالیت خودشان ادامه دهند.

اکبری با اشاره به اینکه مردم در مجموع اعتماد خوبی به بانک‌ها دارند گفت: خوشبختانه در این زمینه بانک‌های خوبی در کشور داریم که مردم سپرداه‌گذاری خوبی در این بانک‌ها انجام می‌دهند. اگر بانک‌ها بتوانند از این سپرده‌گذاری به نحو مطلوب در مسیر خودش از جمله در مسیر تولید، صنایع تبدیلی و فعال کردن واحدهای اقتصادی استفاده کنند باعث افزایش اشتغال در کشور و از طرفی رشد ارزش افزوده می‌شود. در این ایام که با تحریم مواجه هستیم واحدهای تولیدی به حمایت بیشتر بانک‌ها نیاز دارند. همچنین با برخی از پدیده‌های زیست محیطی مواجه هستیم که لازم است بانک‌ها در این خصوص هم حمایت لازم را داشته باشند. رابط اتاق تعاون ایران با کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در خصوص عملکرد بانک ایران زمین نیز گفت: بانک ایران زمین در این خصوص تلاش‌های خوبی انجام داده و امیدوار هستیم در حمایت از واحدهای تولیدی باز هم موثر عمل کند تا بتواند پاسخگوی نیاز جامعه باشد.

اکبری در خصوص مسئولیت اجتماعی بانک‌ها در قبال مردم و جامعه نیز گفت: مسئولیت اجتماعی در واقع یکی از تکالیف همه بنگاههای اقتصادی است که منابع لازم را در اختیار دارند. به ویژه بانک‌ها که در زمینه مالی شرایط خوبی دارند. با توجه به سنخیت کار بانک ایران زمین عملکرد این بانک در حوزه مسئولیت اجتماعی را مناسب می‌دانم. توصیه من به بانک ایران زمین و سایر بانک‌ها این است که در حوزه مسئولیت اجتماعی حضور پررنگ‌تری داشته باشند و با منابع در اختیار خود برخی از نیازهای کشور را به ویژه در مناطقی که نیازمند هستند برطرف کند. مناطقی که محروم هستند یا کم برخوردار هستند باید برای بانک‌ها در اولویت باشند تا بتوانند با فعالیت‌های خود اثرگذاری لازم را داشته باشند.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر