/
۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۹

موافقت مجلس با یک فوریت استفساریه اصلاح قیمت گاز کوره‌های آجرپزی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با یک فوریت طرح استفساریه اصلاح بند ط تبصره یک قانون بودجه ۱۴۰۰ درباره اصلاح و کاهش قیمت گاز کوره پزخانه‌ها و آجرپزی‌ها موافقت کردند.
کد خبر : ۴۲۲۶۵
نبض نفت - نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۱۲ دی‌ماه) مجلس شورای اسلامی، ضمن مخالفت با دو فوریت طرح استفساریه اصلاح بند ط تبصره یک قانون بودجه ۱۴۰۰ کل کشور، با یک فوریت این طرح موافقت کردند.

در این استفساریه آمده است: با توجه به بند ط تبصره (۱) قانون بودجه ۱۴۰۰ کل کشور آیا کوره‌های آجرپزی مشمول این بند هستند و گازبهای آن مطابق ۱۰ درصد نرخ متوسط قیمت خوراک پتروشیمی است؟ خیر، کوره‌های آجرپزی مشمول بند ط تبصره (۱) قانون بودجه ۱۴۰۰ کل کشور نیستند و گازبهای آن مطابق کسب و خدمات و تجاری محاسبه می‌شود.

عبدالعلی رحیمی مظفری، عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به‌عنوان طراح طرح استفساریه بند ط تبصره یک بودجه ۱۴۰۰ در توضیح این طرح گفت: این طرح در خصوص گازبهای کوره‌های آجرپزی مطرح شده است. براساس این بند قیمت گاز این کوره‌ها با صنایع پتروشیمی و سیمانی یکسان در نظر گرفته شده که این موضوع اشکالاتی را درباره عملکرد کوره‌های آجرپزی به‌دنبال داشته است.

منبع: شانا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر