/
۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۱
با هدف حمایت از تحقیقات علمی، آموزشی و پژوهشی

شرکت ملی حفاری و دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

شرکت ملی حفاری ایران و دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان برای همکاری‌های آموزشی و حمایت از تحقیقات علمی، پژوهشی، نوآوری و تولید دانش فنی تفاهم‌نامه امضا کردند.
کد خبر : ۴۲۲۸۱
به گزارش نبض نفت به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، این تفاهمنامه در نشستی با حضور تعدادی از مدیران، رئیس و کارشناسان اداره آموزش و تجهیز نیروی انسانی، پژوهش و فناوری شرکت و چند تن از رؤسا و مسئولان دانشگاه آزاد به امضای حمید رضا گلپایگانی، مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران، و علی افروس، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان، رسید.

در این نشست گلپایگانی ابتدا سالگرد  شهادت سردار دل‌ها سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمان شهیدش را تسلیت گفت و افزود:  اگر سردار سلیمانی در میان ما نیست اما آرمان‌هایش  حضور میدانی دارد.

وی اظهار کرد: صنعت حفاری یکی از تخصصی‌ترین صنایع است که همه علوم در آن کاربرد دارد و در همین ارتباط همکاری با دانشگاه‌ها و تلفیق علم و تجربه می‌تواند به توسعه، پیشرفت و تعالی این صنعت مادر تخصصی کمک کند.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران با بیان اینکه مباحث آموزش، تحقیق و پژوهش و صدور خدمات فنی و مهندسی در سطح منطقه در سرفصل برنامه‌های شرکت قرار دارد، اظهار کرد: در زمان حاضر همکاری‌های مشترک و مستمر، هم‌افزایی، استفاده از توانمندی‌های یکدیگر برای ارتقای سطح علمی و دانش فنی شرکت می‌تواند بسیاری از چالش‌ها و مشکلات را برطرف کند.

همچنین افروس گزارشی از فعالیت‌های علمی و پژوهشی این دانشگاه ارائه کرد و گفت: رویکرد اصلی دانشگاه شناسایی چالش‌ها و حل مسائل با استفاده از استادان مجرب و کارشناسان و متخصصان در صنعت است.

وی با اشاره به اینکه در دانشگاه توان بالقوه‌ای وجود دارد که در ارتباط با صنعت می‌تواند بالفعل شود و به حل مشکلات صنایع کمک کند، افزود: این دانشگاه در سال‌های گذشته همکاری‌های ارزشمندی در بخش‌های پژوهشی و ساخت قطعات با شرکت ملی حفاری ایران داشته است که انتظار می‌رود این همکاری‌ها توسعه یابد.

در این نشست اعلام شد: این تفاهم‌نامه در سه  بخش شامل موضوعات آموزشی، پژوهشی و فناوری تنظیم شده که اجرای پروژه‌های تحقیقاتی - کاربردی مورد نیاز تا مرحله تبیین دانش فنی، بررسی میزان نیاز به فناوری‌های نوین و برنامه‌ریزی برای نیل به موارد اولویت‌دار، انجام امور مطالعاتی، بازدیدهای علمی و استفاده از ظرفیت‌های کارشناسی طرفین از جمله موارد مربوط به بخش نخست است.

به اشتراک‌گذاری منابع علمی و آموزشی طرفین، استفاده از امکانات، تجهیزات و فضای آموزشی در برگزاری دوره‌ها و همایش‌های مشترک، تجاری‌سازی قابلیت‌های آموزشی و پژوهشی از محورهای مورد اهتمام در مبحث موارد آموزشی است.

در بخش مباحث پژوهشی، استقرار مرکز تحقیقات ملی حفاری در دانشگاه آزاد واحد اهواز، هدایت و حمایت از پایان‌نامه‌های تحصیلی، به‌کارگیری استادان دانشگاه،  بررسی و ارزیابی طرح‌ها و استفاده از ظرفیت‌های علمی و کارشناسی به‌عنوان محور همکاری لحاظ شده است.

بومی‌سازی و انتقال فناوری‌های نوین، در اختیار گذاشتن تجهیزات آزمایشگاهی، انجام امور مطالعاتی، بهره‌گیری بهینه از ظرفیت‌های دانشگاه و نیز ساخت قطعات و تجهیزات مورد نیاز شرکت در این تفاهمنامه همکاری که مدت اجرای آن سه سال است، به‌شمار می‌آید.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر