/
۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۰
دکتر سیدمرتضی خاتمی نماینده ماهنشان و ایجرود در مجلس در گفتگو با نبض نفت:

بانک‌های خصوصی در کشور باید تقویت شوند

خاتمی نماینده ماهنشان و ایجرود در مجلس در خصوص وضعیت بانک‌های خصوصی در کشور گفت در حال حاضر در بیشتر کشورهای توسعه یافته بانک‌ها به صورت خصوصی اداره می‌شوند و باید در کشور ما هم به این سمت حرکت کنیم.
کد خبر : ۴۲۳۳۰
بانک‌های خصوصی در کشور باید تقویت شوند
نماینده ماهنشان و ایجرود در مجلس شورای اسلامی در یک گفتگوی اختصاصی با پایگاه خبری نبض نفت به نقش بانک‌ها به ویژه بانک‌های خصوصی در اقتصاد کشور اشاره کرد و گفت: نقش بانک‌ها در توسعه اقتصادی هر کشور یک نقش بی‌بدیل است. امروز با توسعه اقتصاد نقش بانک‌ها در زمینه تولید و مشارکت در سرمایه‌گذاری‌های مختلف و حتی در بخش خدمات بسیار ممتاز است.

خاتمی افزود: بانک‌ها در کشور باید خودشان را همگام با توسعه بانکداری در دنیا ارتقا ببخشند و نقش بنگاه‌داری را بر روی زمین بگذارند و به نقش اصلی خودشان در کمک به اقتصاد کلان کشور اهتمام ویژه داشته باشند. لازم است بانک‌ها به کمک بنگاههای اقتصادی به ویژه کسانی که در حوزه تولید سرمایه‌گذاری می‌کنند بشتابند. به مسئولان بانک ایران زمین هم توصیه می‌کنم که در حوزه تولید حضور موثرتری داشته باشند.

نماینده ماهنشان و ایجرود در خصوص وضعیت بانک‌های خصوصی در ایران گفت: در حال حاضر در بیشتر کشورهای توسعه یافته بانک‌ها به صورت خصوصی اداره می‌شوند و باید در کشور ما هم به این سمت حرکت کنیم به گونه‌ای که بخش خصوصی بتواند نقش خودش را در بانکداری بیشتر نشان دهد و از حالت انحصاری که در شرایط کنونی وجود دارد خارج شویم. خاتمی در ادامه اظهار داشت: در این صورت است که بانک‌ها می‌توانند نقش برجسته خودشان را در تولید و سرمایه‌گذاری و سایر عرصه‌هایی که به آن نیاز داریم ایفا کنند. از جمله بخش‌هایی که حضور بانک‌ها ضروری به نظر می‌رسد بخش سلامت، اجتماعی و عرصه فرهنگی است که باید حضور پررنگ‌تری داشته باشند.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر