/
۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۱
پالایشگاه گاز فجر جم

تولید روزانه ۱۳۰ تن ال‌پی‌جی در پالایشگاه گاز فجر جم

مدیرعامل شرکت پالایش گاز فجر جم با اشاره به اجرای پروژه تفکیک فازی در این مجموعه گفت: این پروژه که اکنون یک سال از اجرای آن می‌گذرد تحول مهمی برای پالایشگاه است.
کد خبر : ۴۲۴۱۲
به گزارش نبض نفت به نقل از شرکت ملی گاز ایران، عبدالصمد نجفی اظهار کرد: به‌دنبال اجرای موفقیت‌آمیز این پروژه، امروز شاهد حفظ و تولید روزانه ۱۳۰ تن ال‌پی‌جی (گاز مایع) هستیم و مقدار تولید این محصول ارزشمند در سبد محصولات پالایشگاه تقویت شده است.

وی افزود: در ابتدای فصل زمستان قرار داریم و خوشبختانه با اتکال به خداوند متعال و تلاش مجموعه مدیریت و همه کارکنان، بیش از ۳۵ میلیون مترمکعب گاز تنها از حوزه پارس جنوبی در پالایشگاه جم تصفیه می‌شود که این مقدار تا ۵۰ میلیون مترمکعب نیز قابل افزایش است و همه این موفقیت را مدیون اجرای پروژه تفکیک فازی هستیم.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز فجر جم با اشاره به کیفیت گاز دریافتی عسلویه و خشک بودن این گاز، تصریح کرد: تفکیک فازی به ما کمک کرد با وجود این چالش، همچنان تولید ال‌پی‌جی و میعانات گازی در این شرکت در سطح مطلوبی قرار داشته باشد.

نجفی در بیان ضرورت و اهمیت اجرای طرح تفکیک فازی گفت: در سال‌های اخیر با توجه به اختلاف فشار گاز کنگان با خوراک دریافتی از پارس جنوبی و نار و اختلاط این جریان‌ها در ورودی، ضرورت داشت این طرح اجرا شود تا بتوانیم گاز بیشتری از حوزه کنگان دریافت کنیم و اکنون پس از یک سال، دستاوردهای این پروژه محسوس است.

وی در پایان بیان کرد: خوشبختانه پالایشگاه فجرجم طبق برنامه خود و مطابق با ظرفیت اسمی در مدار تولید قرار دارد و  افتخار می‌کنیم که تلاش کارکنان این شرکت، گرمابخش خانه‌های مردم در زمستان سرد پیش روست.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر