/
۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۵
مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی تأکید کرد

الزام پایبندی پتروشیمی‌ها بر قرارداد خوراک بین مجتمعی

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی بر الزام پایبندی شرکت‌های پتروشیمی بر قرارداد خوراک بین مجتمعی تأکید کرد.
کد خبر : ۴۲۵۹۳
به گزارش نبض نفت به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، مرتضی شاهمیرزایی روز جمعه (۲۴ دی‌ماه) در دومین روز از سفر خود به عسلویه از طرح‌ها و مجتمع‌های پتروشیمی هنگام، دماوند، آرین متانول، جم و نوری بازدید کرد.

وی در جریان این بازدید با بیان اهمیت تکمیل طرح‌های توسعه‌ای اظهار کرد: شرکت ملی صنایع پتروشیمی با جدیت از ساخت و تکمیل طرح‌های در حال ساخت حمایت می‌کند و نکته‌ای که مدیران طرح‌ها باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند، استفاده حداکثری از تجهیزات ساخت داخل و رعایت استانداردهای فنی در زمینه ساخت و نصب است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تأکید ویژه بر الزام و پایبندی شرکت‌های پتروشیمی بر قرارداد خوراک میان مجتمعی، یادآور شد: صنعت پتروشیمی در منطقه عسلویه به صورت زنجیره‌وار از خوراک‌های بالادستی تا صنایع پایین دستی پتروشیمی به هم وابسته هستند و چنانچه یکی از حلقه‌های این زنجیره با مشکل تأمین خوراک مواجه شود، تأثیر زیادی در طول زنجیره تولید دارد.

افزایش و پایداری تولید

شاهمیرزایی، شرکت دماوند انرژی عسلویه را نبض توسعه فاز دوم صنعت پتروشیمی در منطقه عسلویه خواند و تصریح کرد: تکمیل بخش‌های باقیمانده این مجتمع می‌تواند ضمن تأمین یوتیلیتی مورد نیاز پتروشیمی‌های فاز دوم عسلویه، در افزایش و پایداری تولید نیز تأثیرگذار باشد.

به گفته وی، همکاری هلدینگ‌ها و نقش سرمایه‌گذاری آنها در تحقق برنامه‌های توسعه صنعت پتروشیمی بسیار حائز اهمیت است.

مرتضی شاهمیرزایی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در سفری دو روزه به عسلویه (۲۳ و ۲۴ دی‌ماه)، ضمن بازدید از طرح‌ها و مجتمع‌های پتروشیمی این منطقه و محل زمین‌های اختصاص یافته برای احداث پارک پروپیلن عسلویه، دستور ویژه‌ای برای تسریع روند نهایی‌سازی طرح‌های پارک پروپیلن و تخصیص زمین به این طرح‌ها صادر کرد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر