/
۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۵

صفر تا صد ماجرای اعتصاب غذا در پتروشیمی هنگام

تعدادی از ‪نیروهای شاغل در پتروشیمی هنگام به خاطر برخی موضوعات صنفی دست به اعتصاب غذا زده‌اند. این نیروها که در آزمون استخدامی این شرکت پذیرفته شده‌اند به دلیل اینکه با این افراد به صورت قرارداد مدت معین قراردادی بسته نشده و از طرفی حقوق و مزایا طبق عرف منطقه پرداخت نشده دست به اعتصاب غذا زده‌اند.
کد خبر : ۴۲۶۰۲

صدای مخاطب- به گزارش نبض نفت حدود 15 ماه از آزمون استخدامی و جذب نیرو در پتروشیمی هنگام می‌گذرد و افراد پذیرفته شده که از بین 11 هزار نفر توانسته‌اند آزمون را با موفقیت پشت سر بگذرانند هنوز به عنوان کارورز مشغول به کار هستند و نیروهایی که در آزمون پذیرفته شده‌اند به دلیل اینکه تاکنون قراردادی با آنها بسته نشده دست به اعتصاب زده‌اند. پتروشیمی هنگام هنوز هم خواستار انعقاد قرارداد با عنوان کارورزی با آنان است.

یکی از کارکنان شاغل در پتروشیمی هنگام که جزء اعتصاب کنندگان است با ارسال متنی به جزئیات و دلایل اعتصاب این افراد اشاره کرده است. موضوعات صنفی از جمله نحوه قرارداد کاری و نامناسب بودن وضعیت حقوقی دو محور اصلی این اعتصاب بیان شده است. به دلیل اعتصاب این افراد، مسئولین پتروشیمی هنگام نیز در مقابل، این نیروها را از پرواز، مرخصی، پاداش و ... محروم کرده‌اند.

به گفته یکی از اعتصاب‌کنندگان 132 نفر در آزمون جذب شده‌اند که 14 نفر از این افراد با فشارهای مختلف قرارداد کارورزی را امضا کرده‌اند. اما 118 نفر دیگر این موضوع را نپذیرفته و قرارداد کارورزی را امضا نکرده‌اند.

به گفته این فرد مطلع اعتراضات از سال گذشته شروع شده ولی اعتصاب یک هفته‌ای حدود۴۰ روز پیش شروع شد و با ورود اداره کار منطقه ویژه و وساطت اداره کار، یک مهلت ۲ هفته‌ای از طرف اداره کار به شرکت داده شد تا مشکلات پیش آمده را حل کند.

مقرر شد قرارداد با این نیروها طبق آیین نامه‌های هلدینگ خلیج فارس و پتروشیمی نوری(صاحب پتروشیمی نوری با مالکیت بیش از ۹۸ درصد سهام پتروشیمی هنگام) قرارداد بسته شود اما بر خلاف وعده‌های داده شده، قرارداد مدت موقت بدون ذکر آیتم‌ها ارایه شد که اداره کار نیز این نوع قرارداد را تایید نکرده است. در همین راستا، شرکت پتروشیمی هنگام و مسئولان ان پرواز کلیه نیروهای آزمونی را لغو کرده و هیچ گونه پاداشی برای آنها را پرداخت نکرده و اکنون(از ابتدای استخدام) این نیروها را تهدید به اخراج می‌کنند.

همچنین افراد متاهل را تهدید به پس گرفتن ودیعه مسکن کرده‌اند و همین طور تبدیل وضعیت را به تاخیر می‌اندازند در صورتی که در ابتدای دوره آموزش بدو خدمت، طبق تعهدات محضری شرکت می‌بایست بعد از ۹ ماه نیروها را تبدیل وضعیت می‌کرد.

‏به دنبال این شرایط این نیروها دست به اعتصاب غذا زدند و اعتصاب غذا هم به مدت ۴ روز ادامه داشت اما با حسن نیت نیروها به پایان رسید. همچنین در این مدت کلیه نیروها وظایف محوله کاری را به منظور نشان دادن حسن نیت خود به طور کامل انجام داده‌اند.

در عکس ارسالی تعداد افراد کمتر از 118 نفر است به دلیل اینکه نیمی از دوستان خارج از شرکت هنوز بعد از حدود یک سال و نیم در حال گذراندن دوره هستند و برخی از دوستان حاضر در سایت هم سر کار و شیفت خود هستند.

در پایان از مسئولان محترم پتروشیمی هنگام و مدیران ارشد هلدینگ خلیج فارس انتظار داریم به این موضوع ورود کرده و مشکل ما را حل کنند تا این نیروها با انگیزه بیشتری بتوانند به کار و فعالیت خود در این پتروشیمی ادامه دهند.


لازم است تاکید شود انعکاس صدای مخاطبان در واقع دیدگاه پایگاه خبری نبض نفت در خصوص موضوع مطرح شده نبوده و این رسانه صرفاً بر اساس وظیفه ذاتی خود اقدام به انعکاس دیدگاه مخاطبان گرامی در خصوص موضوعات مختلف می‌کند.

همچنین پایگاه خبری نبض نفت این آمادگی را دارد که توضیحات دستگاه و شرکت مربوطه در خصوص هر کدام از خبرهای منتشر شده در بخش صدای مخاطب را برای شفاف‌سازی منتشر کند.


مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر