/
۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۰
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی:

جذب سرمایه‌ از راه‌های تقویت صنعت نفت است

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جذب سرمایه‌ از راه‌های تقویت صنعت نفت است، گفت: میدان‌های مشترک نفت و گاز از جمله ظرفیت‌های عظیم برای جذب سرمایه‌ خارجی است.
کد خبر : ۴۲۷۱۰
نبض نفت-علیرضا ورناصری ، با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در صنعت نفت افزون بر تأمین منابع مالی، فناوری را نیز به همراه خواهد داشت، گفت: میدان‌های مشترک نفت و گاز ما با کشورهای همسایه از جمله ظرفیت‌های عظیم برای جذب سرمایه‌گذار خارجی است.

وی افزود: این سرمایه‌گذاری به‌ویژه برای طرح‌های بالادستی صنعت نفت هرچه قدر وسیع‌ و هدفمند باشد به سود بیشتر برای کشور منجر می‌شود، همچنین به‌دلیل محدودیت‌های موجود برای تأمین مالی داخلی و دیگر شیوه‌های سرمایه‌گذاری از منابع داخلی، لزوماً بخشی از سرمایه‌گذاری باید از منابع خارجی محقق شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متأسفانه در سال‌های گذشته سرمایه‌گذاری لازم در صنعت نفت و گاز انجام نشده است، حال آنکه برای پاسخ به نیاز کشور به ۱۶۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در این حوزه نیاز داریم.

ورناصری اظهار کرد: معتقدم توسعه فناوری و استفاده از ایده‌های جدید و رشد شرکت‌های دانش‌بنیان خلاق در قالب نقش نوآوری بخش خصوصی در متحول کردن روش‌های جذب سرمایه‌گذار خارجی منطبق با قوانین بین‌المللی مغفول مانده است.

وی گفت: باید توسعه و انتقال فناورهای نوین، زبان مشترک بین سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی شود و از تجارب شرکت‌های پیشرو در جذب سرمایه‌گذار به‌ویژه در صنعت نفت استفاده شود.

منبع:شانا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر