/
۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۱
صنعت پتروشیمی

همکاری دستگاه دیپلماسی با صنعت پتروشیمی برای جذب سرمایه‌

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی گفت: همکاری دستگاه دیپلماسی کشور با بخش خصوصی ضمن فراهم‌ کردن زمینه‌های جذب سرمایه‌گذاری، تسهیل تکمیل زنجیره ارزش در صنعت پتروشیمی را به‌دنبال دارد.
کد خبر : ۴۲۷۷۹
به گزارش نبض نفت به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، سیدامید شهیدی‌نیا روز یکشنبه (سوم بهمن‌ماه) در بازدید مدیران کل و کارشناسان وزارت امور خارجه از منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی که با هدف آشنایی با دستاوردها و نیز کمک به رفع موانع صادرات و تسهیل روابط بین‌المللی صنعت پتروشیمی انجام شد، اظهار کرد: ظرفیت‌های مناسبی برای همکاری وزارت امور خارجه با صنعت پتروشیمی ایران وجود دارد و باید از این ظرفیت‌ها به بهترین شکل استفاده کرد.

وی افزود: ظرفیت تولید منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ۱۸.۵ میلیون تن به ارزش بیش از ۵.۵ میلیارد دلار است که این مقدار تولید روانه بازارهای داخلی و خارجی می‌شود و این نشان‌دهنده اهمیت این منطقه و وجود زمینه‌های مناسب برای جذب سرمایه‌گذاری‌های جدید و رشد صادرات است.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ادامه داد: وجود خوراک مناسب، برق، آب، راه‌های ارتباطی و اسکله‌های تخصصی برای صادرات از مزیت‌های منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با ۲۸۵۰ هکتار وسعت است و هیچ منعی برای سرمایه‌گذاری‌های خارجی وجود ندارد و در چارچوب قوانین کشور آماده حمایت از سرمایه‌گذاران هستیم.

شهیدی‌نیا با بیان اینکه تاکنون ۱۹ میلیارد دلار در منطقه و یک میلیارد نیز در بخش زیرساخت‌ها سرمایه‌گذاری شده است، گفت: تسهیل سرمایه‌گذاری و مسائل بازرگانی می‌تواند به تکمیل زنجیره ارزش در صنعت پتروشیمی منجر شود.

وی افزود: رفع موانع صادرات و افزایش تعامل و همکاری دولت و بخش خصوصی با برگزاری چنین بازدیدها و دیدارهایی می‌تواند به کسب نتایج اثربخشی منجر شود و پیامد آن افزایش ظرفیت تولید در صنعت پتروشیمی و تأمین کامل نیازهای داخلی و رشد صادرات خواهد بود.

گفتنی است، میرمسعود حسینیان، دستیار وزیر امورخارجه و مدیرکل خاورمیانه و شمال آفریقا، سیدرسول موسوی مدیرکل آسیای جنوبی و پیمان سعادت دستیار وزیر و مدیرکل اروپای غربی وزارت امورخارجه، سعید کوزه‌چی، دستیار مدیرکل اقتصاد مقاومتی همراه با تعداد دیگری از رؤسا و کارشناسان این وزارت در سفری دو روزه از طرح‌ها و مجتمع‌های پتروشیمی مستقر در منطقه ماهشهر بازدید می‌کنند. این هیئت روز گذشته از پتروشیمی‌های کارون، بندرامام و شرکت فجر انرژی خلیج فارس بازدید کردند. مدیران شرکت ملی صنایع پتروشیمی و نیز انجمن صنفی کارفرمایی پتروشیمی این هیئت بلندپایه را همراهی می‌کنند.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر