/
۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۳
انتقال گاز

بهره‌برداری از ۷۰۰ کیلومتر شبکه فیبر نوری در خط هفتم سراسری انتقال گاز

سرپرست مدیریت مخابرات و تلمتری شرکت انتقال گاز ایران از تحول در زیرساخت‌های ارتباطی منطقه ۶ عملیات انتقال گاز با بهره‌برداری از ۷۰۰ کیلومتر شبکه فیبر نوری خط هفتم سراسری در این منطقه خبر داد.
کد خبر : ۴۲۷۸۲
به گزارش نبض نفت به نقل از شرکت انتقال گاز ایران، محمدرضا نیک‌روش‌فرد در این باره گفت: همسو با افزایش پایداری انتقال داده و براساس طرح جامع مخابراتی، اتصال مراکز مناطق عملیاتی به شبکه سراسری فیبر نوری شرکت انتقال گاز ایران امری ضروری است.

وی ادامه داد: بهره‌برداری از سیستم‌های مخابراتی خط هفتم سراسری، ما را به اهداف شرکت در منطقه ۶ عملیات و جنوب شرق کشور که همان پایداری انتقال داده است، می رساند و اکنون کابل فیبر نوری در این منطقه به همراه تجهیزات اکتیو تحویل شده و بهره‌برداری از آن آغاز شده است.

سرپرست مدیریت مخابرات و تلمتری شرکت انتقال گاز ایران بیان کرد: با بهره‌برداری از این پروژه مخابراتی، حدود ۲۰ RTU، ۳۴ ایستگاه مخابراتی،۱۷ تکرارکننده VHF (به همراه ۱۰ دستگاه بی‌سیم دستی و ۱۸ دستگاه بی‌سیم خودرویی) و ۷۰۰ کیلومتر فیبرنوری به شبکه فیبر نوری شرکت انتقال گاز افزوده شده است.

نیک‌روش‌فرد افزود: در برنامه‌ریزی پیش‌بینی شده با تکمیل شبکه مخابراتی خط هفتم در منطقه ۱۰ عملیات، ارتباطات این خط به پالایشگاه فاز یک مجتمع پارس جنوبی وصل و از آنجا به شبکه سراسری فیبر نوری شرکت انتقال گاز متصل می‌شود.

وی تصریح کرد: پیش از راه‌اندازی شبکه مخابراتی خط هفتم ارتباطات مخابراتی منطقه ۶ با تهران از طریق شرکت مخابرات و زیرساخت و با ایستگاه‌های داخلی منطقه از طریق شبکه مایکروویو شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت انجام می‌شود.

سرپرست مدیریت مخابرات و تلمتری شرکت انتقال گاز ایران گفت: با بهره‌برداری کامل از این خط افزونبر تامین ارتباطات عملیاتی خط لوله، ایستگاه‌های شیر بین راهی، یاردها، سیستم‌های اسکادا، بی‌سیم، تلفن و شبکه‌های کامپیوتری، ارتباطات مخابراتی پالایشگاه سرخون، شرکت گاز استان هرمزگان، خط لوله نفت جدیدالاحداث گوره / جاسک نیز تأمین می‌شود.

نیک‌روش‌فرد یادآور شد: تا راه‌اندازی و بهره‌برداری از شبکه مخابراتی خط هفتم در منطقه ۱۰ با تخصیص یک E۱ از طریق شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ارتباط NMS سیستم با مرکز کنترل و مانیتورینگ تهران برقرار شده است.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر