/
۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۴
با دستور مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران

ستاد تحول و پیشرفت فناوری‌های دانش‌بنیان شرکت ملی نفت تشکیل شد

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به بیانات راهبری و عمیق مقام معظم رهبری در دیدار با تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی، طی ابلاغیه ای خبر از تشکیل ستاد تحول و پیشرفت فناوری‌های دانش‌بنیان شرکت ملی نفت ایران داد.
کد خبر : ۴۳۰۵۱
نبض نفت- در متن ابلاغیه محسن خجسته‌مهر خطاب به مدیران عامل شرکت‌های تابعه شرکت ملی نفت ایران آمده است:

«بیانات راهبردی و عمیق مقام معظم رهبری (دامت برکاته) در دیدار تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی در تاریخ دهم بهمن ماه پیرامون اولویت‌ها و راهبردهای صنعت کشور، افق جدیدی را برای صنعت نفت کشور ترسیم نمود و تکلیف سنگینی را بر روی شانه‌های تک‌تک مدیران، کارکنان و جانان صنعت برزگ و راهبردی نفت و گاز گذاشت. کارکنان و مدیران خدوم صنعت نفت و گاز کشور از قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و در شرایط دشوار جنگ تحمیلی، در صف مقدم فداکاری و مجاهدت بوده‌اند و امروز نیز افتخار کارکنان، جوانان برومند و مدیران انقلابی شرکت ملی نفت ایران، ایفای وظیفه سربازی رهبر انقلاب وملت بزرگ ایران در خط مقدم جنگ اقتصادی است و طی مدت زمان کوتاه استقرار دولت مردمی سیزدهم، افسران دفاع مقدس اقتصادی در شرکت ملی نفت ایران، موفق به افزایش حجم فروش نفت و میعانات گازی و کم اثر کردن تحریم‌ها در این صنعت راهبردی شده‌اند.

در کنار این تلاش‌ها، امروز دغدغه و نگرانی به‌حق رهبر معظم انقلاب، دانش‌بنیان کردن صنعت نفت و جبران عقب‌ماندگی فناوری است که ناشی از رویه‌های ناکارآمد، ناقص و بعضاً ناسالم گذشته و نگاه تفننی و نمایشی به مسأله علم، پژوهش و فناوری در حوزه صنعت نفت بوده است.

در گام دوم انقلاب اسلامی فرزندان انقلابی رهبری در شرکت ملی نفت ایران به‌عنوان یکی از مهم‌ترین ارکان صنعت نفت و گاز با درک ضرورت رفتار مسئولیانه در قبال اجرای منویات معظم‌له، عزم خود را برای تحول راهبردی در رویکردها و تغییر و بازسازی انقلابی ساختارها و اصلاح حوزه علم، پژوهش و فناوری جزم کرده‌اند و آماده‌اند با پیشگامی نخبگان و جوانان انقلابی و با استفاده از ظرفیت و همکاری تمامی اندیشمندان، کارآفرینان، دانشگاهیان، پژوهشگران، شرکت‌های دانش‌بنیان، شرکت‌های خدمات فنی و سازندگان کالاها و تجهیزات صنعت نفت فصلی نو را در عرصه اقتصاد انرژی دانش‌بنیان جمهوری اسلامی پایه‌ریزی کنند.

در همین راستا در طلیعه چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و در اجرای فرمان رهبر معظم انقلاب «ستاد تحول و پیشرفت فناوری‌های دانش‌بنیان شرکت ملی نفت ایران» به‌منظور استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها و منابع ساختاری، فناوری، عملیاتی، مالی و نیروی انسانی و طراحی و اجرای گام‌ها و اقدامات لازم در خصوص دانش‌بنیان کردن و ارتقای سطح فناوری در زنجیره ارزش شرکت ملی نفت ایران تشکیل می‌گردد.

جلسات ستاد به‌صورت منظم زیر نظر اینجانب و دبیری مدیر محترم پژوهش و فناوری تشکیل خواهد شد. مدیران عامل شرکت‌های فرعی و مدیران ستادی به‌منظور تقسیم کار و گزارش‌دهی حسب مورد در جلسات حضور خواهند یافت. مدیریت‌های ستادی و هیئت مدیره شرکت‌های تابعه موظف به پیگیری و اجرای تصمیمات ستاد و ارائه گزارش عملکرد در فعالیت‌های توسعه‌ی فناوری خواهند بود.»

منبع: شانا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر