/
۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۵
معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی:

ظرفیت تولید سالانه پتروشیمی‌ها به ۲۰۰ میلیون تن می‌رسد/توسعه صنعت پتروشیمی نیازمند کمک همگانی است

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی گفت: ظرفیت نصب‌شده صنعت پتروشیمی تا افق ۱۴۰۶ به بیش از ١۴٠ میلیون تن و در یک افق ١٠ ساله در سال ١۴١١ به حدود ٢٠٠ میلیون تن می‌رسد.
کد خبر : ۴۳۰۹۷
نبض نفت-مرتضی شاهمیرزایی امروز (دوشنبه، ۱۸ بهمن‌ماه) در آیین گشایش رسمی پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران‌پلاست با اشاره به اینکه در آغاز انقلاب اسلامی تولید واقعی سالانه محصولات پتروشیمی تنها ۱.۵ میلیون تن بود، تصریح کرد: ظرفیت نصب شده تولید صنعت پتروشیمی ایران اکنون به بیش از ٩٠ میلیون تن رسیده است.

وی ظرفیت کنونی تولید پلیمر در کشور را بیش از ۱۰ میلیون تن خواند و افزود: تا پایان برنامه هفتم توسعه با تکمیل طرح‌های در حال اجرا، ظرفیت نصب‌شده این صنعت تا افق ۱۴۰۶ به بیش از ١۵٠ میلیون تن و در افقی ١٠ ساله طی سال ١۴١١ به حدود ٢٠٠ میلیون تن می‌رسد.

مدیرعامل شرکت ملی صنعت پتروشیمی با بیان اینکه همه باید به توسعه این صنعت کمک کنند، ادامه داد: تا ۱۰ سال آینده تقاضا برای فرآورده‌های مایع به صفر می‌رسد و باید سرمایه‌گذاری‌ها به سمت افزایش محصولات پتروشیمی و توسعه زنجیره ارزش باشد.

شاهمیرزایی تصریح کرد: دست تک‌تک سرمایه‌گذاران بخش خصوصی را صمیمانه می‌فشارم و از شما به‌عنوان سرمایه‌های اصلی این صنعت می‌خواهم به راهبردهای شرکت ملی صنایع پتروشیمی و جهت‌گیری‌های این شرکت برای آینده کشور توجه کنند تا به اهداف بلند نایل شویم.

منبع:شانا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر