/
۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۳
چالش بورس و فرابورس ادامه دارد

تخلیه فشار فروش در بورس؟

در صورت تداوم روند کاهشی پلکانی شاخص کل بورس، فشار فروش در معاملات امروز سه شنبه تخلیه می شود.
کد خبر : ۴۳۱۱۰
نبض نفت-معاملات بازار سهام دیروز در شرایطی با شدت بسیار کمتری نسبت به روز قبل با افت زیر یک درصدی شاخص ها مواجه شد که به نظر می رسد معاملات امروز در موقعیت محدود، تغییرات کمتری را در این روز تجربه کند.

بدین ترتیب شاخص کل بورس در کانال 1.2 میلیون واحد در همان نیمه دوم به سر می‌برد. البته پیگیری بورس بازان نسبت به مذاکرات برجامی وین خود اهرمی بوده که بازار را در شرایط انتظار نگه داشته و توافق احتمالی بدست آمده از این مذاکره می‌تواند بازار را با سیگنال‌های مثبت مواجه کند.

چالش بورس و فرابورس کماکان ادامه دارد

شاخص های عملکردی بازار سهام در روز دوشنبه نشان می دهد که فاصله میان خریداران و فروشندگان کم شده و چه بسا این روند در روز سه شنبه هم تداوم یابد. با این وصف تداوم توان گرفتن خریداران، می‌تواند در شرایط خوش بینانه شاخص را دوباره به کانال 1.3 میلیون واحد برگرداند.

چالش اصلی بازار که همان استمرار خروج پول حقیقی هاست هم چنان بازار را متاثر کرده و سمت تقاضا را هم محتاط کرده است.قیمت دلار هم فعلاً در محدوده کانالی 26 هزار تومان دنبال می‌شود و بازار سهام با توجه به خوش بینی ها در خصوص توافق احتمالی در وین، فعلا موتور سیگنال‌های دریافتی ازبازار ارز را خاموش کرده است.


 فشار فروش در بورس تخلیه می شود

تازه ترین نظرسنجی  نشان می‌دهد، خریداران در ساعات آتی می‌توانند دوباره فعال ظاهر شوند و با تخلیه فشار فروش، شاخص بتواند تغییر جهت دهد. البته فعالان و تحلیلگران نسبت به تغییر جهت خوش بین‌اند اما پیش بینی می‌کنند شاخص کل بورس در روز سه شنبه در دامنه محدود و با تغییرات اندک قرمز رنگ بماند.

محدوده شاخص کل بورس را هم در نیمه دوم کانال 1.2 میلیون واحد برآورده کرده‌اند. فعلا بازار سهام در انتظار و تعیین تکلیف مذاکرات برجامی وین و چگونگی تصویب لایحه بودجه سال 1401 است.

منبع:اقتصادنیوز

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر